Jag vet inte vad jag ska skriva som svar till de av er som är moralens väktare. Jag är bevisligen inte av samma höga standard som er. Faktum är att jag inte ens tror att ägaren till säcken hade brytt sig om att ringa polisen för den här säcken. Om ni skulle se vilket skick den är i så tror jag att ni skulle förstå. Det framgår inte av bilden.
Och jag ber om ursäkt om min så grova generalisering inte passade er. Ni kanske inte förstod att jag gjorde min egen lilla "saga", precis som tango gjorde. Jag liksom spann vidare på hans sätt att skriva. Men:
Att påstå att det är fel att ta en väska som bevisligen har glömts kvar efter en inflyttning i porten bredvid (Ni vet kanske inte hur det är att bo i ett höghusområde i de södra Stockholmsförorterna - vi snackar en inflyttning per port i ett 50-portsområde per vecka. Det hade några dagar innan denna väska helt plötsligt hängde i träden flyttat in en familj i just port 42.), som dessutom har hängt fullt synlig mitt framför porten i fråga i veckor, som jag då tog in för att den inte skulle bli i ännu sämre skick än tidigare, som jag dessutom satt upp lappar om fullt synliga och sett till att de suttit uppe mitt på glasrutan i utgången på samtliga tre portar i mitt lägenhetshus, är väldigt konstigt. Jag beundrar er moral, men jag förstår den inte.
Tack för hjälpen med att ge denna ett namn!
Jag ser att det är två lappar inuti väskan, men de är båda så pass slitna/urtvättade? att det inte står något på dem längre. Jag måste säga att jag inte riktigt får ihop hur alla spännen ska sitta. Vissa verkar vara borta och vissa är trasiga så det kanske är därför, visserligen.