Hilleberg har bra kvalitet, mycket god service när man behöver hjälp och jag har köpt Hilleberg pga dessa anledningar i kombination med att jag stödjer svenska företag. Åter till anledningen: jag blev så fruktansvärt besviken när det var butiken som informerade mig om att jag inte fick köpa. Det är som att visa en julklapp för ett barn och sen inte ge bort det!
När jag sen skickar mail till H och uttrycker hur jag som kund upplever detta blir bemött med tafatta försök till bortförklaringar och så småningom inte får respons fast jag ber om det är "the bottom nådd". Anledningen att jag tog kontakt var för att uppmärksamma dom om hur detta kan bli bemött och att jag som trogen kund överväger att byta märke borde ge en tankeställare, tycker iaf jag.
Den som kan övertyga mig om att H inte skulle tjäna pengar på att jag köpte ett tält från USA är välkommen att förklara. "Hindret" dom satt upp är för att inte behöva dela med sig av sin vinst.
Jag kanske är småaktig som Uffe påpekar men som konsument tycker iaf jag att priskoll för att spara pengar nånstans känns som en fundamental sak.