jonik -> jo det kommer bli något sånt som du beskriver, som med sökfunktioner om man vill bo i tält, stuga, område, vinter/sommartur m.m.
självklart kommer folk få skicka in beskrivningar, samt redigera andras eventuella felaktigheter eller lägga till information. någon form av cred kommer folk få som lägger ned flera timmar på att skriva beskrivningar av turer. i vilken form det kommer bli håller jag på att jobba på nu, om det ska bli i rena pengar eller presentkort i någon butik. det jag jobbar på nu är finansieringsbiten. det är inte gratis att ha en hemsida. serverutrymme, domäner, bilder, kartor, cred, m.m. kostar pengar som måste komma in på nått sätt. om det sker genom annonser, någon form av abonnemang, eller genom affiliate program vet jag inte än.
notera att turbeskrivningarna är just beskrivningar och att det inte är berättelser jag är ute efter. dom skall alltså vara vädligt generella, och det ska vara lätt att lägga till och ta bort information från dom. beskrivningarna måste även vara anpassade för att man ska kunna läsa dom på en datorskärm, dvs kort och informationsrikt annars tappar folk intresse.