Nu har min make äntligen gett mig den glada överraskningen att han vill följa med oss till fjällen nästa år. Jag hade planer på att ta med mellandottern, då kommer hon vara 6 år, till Hemavan, för det verkar både lättvandrat och "fjälligt". Eventuellt skulle äldsta dottern med också, hon kommer då vara 14 år, men det är ju inga problem, för hon bär sitt eget. Vi tänkte ta oss runt en sträcka på ca 4,5 mil på en vecka, på lederna över och mellan fjällen, detaljerna tänkte jag fundera över senare efter goda råd från bl a er.
Nu hamnade saken i en liten annan dager, för om maken följer med blir det nog så att lillebror, då knappt 3 år, skall med också. Och hur gör vi då? Vi måste ha två tält, dela på lillebrors packning och förmodligen bära honom största delen av vägen. Vi behöver inte ta med all mat, eftersom vi räknar med att passera några stugor där man kan proviantera. Hur mycket kan en 6-åring bära? Kommer vi att klara det tror ni? (Här vill jag helst bara ha rungande JA som svar Men ni får vara ärliga om ni vill.)
Nu hamnade saken i en liten annan dager, för om maken följer med blir det nog så att lillebror, då knappt 3 år, skall med också. Och hur gör vi då? Vi måste ha två tält, dela på lillebrors packning och förmodligen bära honom största delen av vägen. Vi behöver inte ta med all mat, eftersom vi räknar med att passera några stugor där man kan proviantera. Hur mycket kan en 6-åring bära? Kommer vi att klara det tror ni? (Här vill jag helst bara ha rungande JA som svar Men ni får vara ärliga om ni vill.)