• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Heja Sverige!!

Henke

Och precis så olika slår journalistik: Här i Sverige anser journalisterna, att det är en svensk storstjärna som lockats till Spanien i likhet med de andra fix-stjärnorna. Jag har fått uppfattningen att Henke ses som en nytto-spelare, som ska komplettera andra; en kugge i hjulet.
 
Det vore vál kanske inte första gângen Sverige tror sig vara centrum för jordens befolknings odelade uppmárksamhet och storögda beundran? ;-)

Ang. analysen av henke har du nog rätt. Det som lyfts fram är att han var gratis, samt i bra form fór sin âlder... typ bra pris för en bättre begagnad bil som förhoppningsvis kommer att hàlla nàgra âr till och under tiden skänka ágaren ögonblick av äkta körgládje.

Mvh / Mats
[Ändrat av Malindo 2004-06-30 kl 11:44]
 
fotboll

Tangerar trådens ursprungliga överskrift, och utropar HEJA PORTUGAL inför kvällens match. Sen hoppas jag på Tjeckien i final!
 
Luggparaden går vidare.

Dags att trådstartaren hör av sig...för att förkunna följande:

1. Roligt och rörande vilken uppmärksamhet denna tråd lyckades väcka! Till och med på tyska. Trodde inte att det var så många som kan detta kufiska språk.
2. Det är omöjligt och uteslutet att tråden spårar ur. Om det finns någon som avgör vad som händer med tråden, så är det väl jag. Rubriken "Heja Sverige!" är ju tillräkligt oskarp och i alla fall politiskt korrekt, så att det går hur bra som helst att diskutera vad som helst. Dessutom finns väl alltid en anledning varför man borde heja för Sverige, eller hur?
Alltså fritt fram med alla urspårningar och sidospår!

Hockeyfrillor.
På tyska kallas de för VOKUHILA, dvs "VOrne KUrz und HInten LAng".
Och här har vi några utsökt snygga exemplar av hockeyfrillor:
kicker9.jpg
kicker18.jpg
kicker15.jpg


Och här den oförglömliga John Kincade!!!
John Kincade2.jpg
John Kincade1.jpg


:cool:

/Georg
 
Häpp, den ultimata hockeyfrillagajden är äntligen här http://hem.spray.se/mikael36/hockeyfrossa/

Njut exempelvis av den hårdfönande prediaktstilen (Är han deutsch månne? Bayrare, saxare?)

predikant2.jpg


Ang. Språkförståelsen: Satt ett gäng äldre, feta och brummande tüska turister runt mig på T-banan i morse. Snackade strunt om vårt lilla land på sin som de trodde oförståeliga dialekt. ´Schuldigung viskade jag när jag slutligen skulle krångla mig förbi dem. Jisses var stora i synen de blev! ;)

/ G
[Ändrat av tigertamjaren 2004-07-09 kl 11:54]
 
Fullkomligt oviktiga prylar, men det lustiga var ju att de nog inte tänkte på omgivningens öron, så som man lätt gör själv när man är utomlands. Hence: the reaction!

Påpekas kan väl att ingen av dessa fryntliga sällar hade hockeyfrilla.

/ G