• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Heja Sverige!!

Jo, lite fotboll får det nog bli, även här på u-sidan.

Hoppas att tyskarna fixar tjeckien imorrn, för sedan lär det bli Tyskland-Sverige :cool:.

/Georg
 
fikusboll suger grisb*lle!! så många fjantar på ett ställe som kastar sig till höger och vänster som bowlingkäglor.. till ditt försvar bör väl sägas att bündesleuge(eller vad det nu heter) är ett undantag från reglen om fotbollsspelares fjollighet.. dom övriga(speciellt dom från loj-bältet) blir fan utburna på bår när dom bryter en nagel eller stukar håret...
 
-Patric-; sa:
fikusboll suger grisb*lle!!

Men lille pöjk, nu fâr du allt gâ och tvätta munnen med sâpa!

Eftersom jag alltid hoppas att Tyskland ska förlora, samt att Sverige ska vinna, ser jag med stort nöje fram emot en duell mellan dessa bâda lag.


/Malindo
[Ändrat av Malindo 2004-06-23 kl 09:11]
 
Malindo; sa:
Men lille pöjk, nu fâr du allt gâ och tvätta munnen med sâpa!

men om du e så stor å stark så kan du väl göra det på mig... grrr

Fotboll, detta fenomen av fusk, mesighet och dålig moral.. Tvi, hur kan så många gilla ett spel där fusk är en av huvudingredienserna??
 
Malindo; sa:
-Patric-; sa:
fikusboll suger grisb*lle!!

Men lille pöjk, nu fâr du allt gâ och tvätta munnen med sâpa!

Eftersom jag alltid hoppas att Tyskland ska förlora, samt att Sverige ska vinna, ser jag med stort nöje fram emot en duell mellan dessa bâda lag.
Jag måste nog hålla med Patric i denna fråga... MEN givetvis utnyttjar jag idag möjligheten att snacka kvartsfinaltaktik med mina tyska kollegor... :)

/Håkan
 
Jag är visserligen ganska nöjd med att tyskarna numera âker ut tidigt, men hade sett fram emot att det var kämparna frân mitt fädernesland som skulle utföra den bedriften...

Men som den tyske TV-komentatorn sâ riktigt utryckte saken direkt efter avblàs:

- Ja, das war's dann für Deutschland.

Kommentar, George? (och vänligen lámna Spanien utanför detta, OK?) ;-)

Mvh / Mats
 
Vi är puts väck.

Okej, Tjeckien har fixat oss, det blev liksom lite tvärtom än jag hade tänkt mig.

Vi är ute nu.
Och Rudi Völler har avgått för en timme sedan.
Rudi - tant Käthe, som han kallas för p.g.a. hans märkliga hockeyfrilla.
rudi-kl.jpg

Förstår ni svenskar överhuvudtaget, hur det känns? Vår nationaltrainare är borta!!! Det är ungefär som när Gustav II. Adolf stupade där nere hemma hos mig i Sachsen.
Vi har ju ingen konung som ni, vi har ju bara de här konstiga ledarefigurer:
voeller_klartext_2q_r.jpg

Och nu är tant Käthe borta, han Rudi *snyft*.

Vi befinner oss i en djup identitetskris. Tyskland är i skrivande stund utan styre, utan identifikations- och motivations- och integrationsfigur. Tant Käthe har avgått.

Tant Käthe:
Voeller__Rudi.JPG


Ja, där går de. Kämparna. Tyskland är förkrossad.
0,1020,365292,00.jpg


Det var domarens fel, han norrmannen!!!!!!!!!!!!!!!!
Det e klart, e man norrman så dömer man inte direkt för Tyskland, det är förståeligt.
Ah, så skönt att veta vad nederlaget beror på. Ingen människa där ute tycker om oss tyskar *snyft*.

Nä, nu ska jag ändå gå och tycka synd om oss.

Heja Sverige!
/Georg
 
Jasså, ska man svara på sitt eget inlägg?

Inga synpunkter, inget medhåll, inget medlidande från er där ute?

Nåväl, lycka till nu med holländerna.

/G.
 
Nu ä d slut.

Tråkigt som fn att det är över nu.

Men med tanke på hur bra dom spelat så är det ju med flaggan i topp det tog slut iaf...
 
Sehr schade!

thomasj; sa:
med flaggan i topp det tog slut iaf...

Absolut!
Har just kommit hem, var ute och såg matchen med några vänner. Kan bara rapportera att jag inte har träffat någon i den här staden som tyckte att oranje var något att hurra för...

Vi stödde Tre Kronor allihopa.
Era f.d. "kolonier" på kontinenten är med er, i f.d. svensk Pommern hejar man på Sverige, självklart!
(Fastän vi fortfarande har några originalt svenska kanonkulor i S:t Marien-kyrkotornets nordöstra uteväggar. Nåja, ibland behövs handfasta argument för att bli svensk.) ;)

Godnatt,
/Georg
 
Fussball

Georg:

Du behöver inte ursäkta dig: Tyskland är Europas mest framgångsrika fotbollsnation genom tiderna, och det har de blivit för att de SPELAT fotboll. Till skillnad från spanjorer, italienare och Beckham som fegar, fuskar och bågar sig fram i tillvaron. Vilken idiot har fått för sig att spanjorer kan spela landslagsfotboll; de får fram en och annan jonglör, men det gör väl inget landslag eller kultur!? Att vara stjärna i Spanien är antagligen lättare än att ta plats på avbytarbänken i vilket Premier-league lag som helst!

Holland var en lyckosam lottning för Sverige, och det höll ju på att gå hela vägen. Tyskarna hade nog malt ner oss, då de är ännu bättre än oss i organisation och disciplin. Vi ses till VM! Gruss gott!
 
Men hallà boys,

det säger vál sig själv att man inte kan komma lângt med en tränare som heter Tante Käthe?

Själv njuter jag alltid vid tyska förluster sedan jag tvingats genomlida VM-90 boeendes i Tyskland, med tysk TV och tyska komentatorer, vilka frân första avspark sjálvsákert visste att Tyskland skulle vinna VM (vilket de förargligt nog ocksà gjorde!), samt komenterade super-dribblingar och mâl frân övriga lags spelare med typ: "Hmmmm inte sà dâligt för att vara Mexikanare.."

Mvh / Mats