Heja SAS

Re: Hmmm...

boot; sa:
Själv är jag väldigt flygrädd och tycker att det är skrämmande att ni sitter och smyger för att testa era grejer. Även att ni klagar på bolagen för att ni inte får använda teknisk utrustning.
Hoppas att jag slipper flyga med samma plan...
Jag klagar på inkonsekvensen i att man tillåter en dator med relativt sett mer strålning men förbjuder en GPS. Det är inte säkerhet för mig, bara dumhet.

Jag efterlyser konsekventa, tydliga regler som helst också backas upp av rimliga tekniska förklaringar. En regel som sade att ingen elektronik överhuvudtaget är tillåten skulle jag ha betydligt mycket större förståelse för än det inkompetenta godtycke som råder idag. Om ett bolag som inte tillåter GPS:er hyr in ett flygplan från ett bolag som tillåter dem så antar jag plötsligt att förbudet får företräde. Du kanske känner dig säker av sådant? Jag blir bara bedrövad över hur dålig koll de faktiskt har.

Som vi redan gått igenom finns det framsynta bolag som för länge sedan faktiskt bemödat sig om att ta reda på vad en GPS är och då självklart tillåter dem. SAS har till slut också gjort detsamma men tyvärr har personalen uppenbarligen inte koll på deras egna regler vilket heller inte ger ett speciellt förtroendegivande intryck på mig...

Att bolagen dessutom kommer att tillåta radiosändare på flygplanen framöver, när de kan ta betalt för det, får mig att misstänka att förbuden mer är ett alibi att gömma sig bakom än verklig säkerhetsomsorg. Denna min misstanke till trots skulle jag aldrig drömma om att använda en radiosändare innan det blir tillåtet eller bryta mot ett uttryckligt förbud att använda någon annan typ av enhet hur dumt jag än tycker förbudet är. Hoppas detta kan lugna dig något.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
henan Tips: GPS på SAS-flighter Navigering 4

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg