Trapper har haft väldigt lite reklamationer på ST rodrena. Dom få man har ersätter man utan större väsen. Oftast verkar det vara någon typ av handhavandefel. I ett fall hade man spänt upp fjädern betydligt mer än den var avsedd för. Dock är ju även detta ett garantifel eftersom uppenbarligen dokumentationen inte funkade
För sin komplexitet funkar ST rodrena helt OK. Trapper är inte organiserade för att hålla på med reklamationer. Går något sönder måste en person avbryta tillverkningen för att ta hand om reklamtionen. Vilket förstås inte är effektivt.
Glappar roderaxeln räcker det oftast att dra åt den låsmutter som sitter högst upp på roderaxeln
Hans Friedel
Inga problem att få fjäder från Trapper. Fjäderspänningen var den som ställdes in vid leverans.
Infästning av rodret i en punkt med stora krafter att hantera när man är ute i hårt väder är inget jag gillar. Var inte medveten om att Smart Track även har dubbelfixering - det är bra och borde vara standard.
Varför jag blir tjatig kring kvaliteten och funktionen på rodret är att det skapar sån osäkerhet om det inte fungerar - det är ju en sån central detalj på en roderkajak.
Gösta Wallerius