Rock vs. alla andra
Den här tråden har utvecklats till en ryggsäcksdiskussion!
Okej, det är kanske inte lika bra kvalite som en Arcteryx men priset är ju nästan dubbelt så högt!
Haglöfs Roch 45 typ ~1500, Borea 3300 på och Khamski 2500 (www.sasquatch.se). Dvs jag kan köpa två säckar för samma pris som en och dubbelt så bra är då inte Arcteryxen...
Har haft en Climber 35 tidigare men efter en reklamation sålde jag iväg den! Men kvaliten och funktionerna är bra mycket bättre på de nya säckarna tycker jag!
Kvaliten får man väl se efter 10 år, det är svårt att säga efter så här kort tid, har någon haft en Arcteryx säck i 10 år så kan de ju lägga in ett inlägg om ett långtidstest!
Och tittar man på Borean som har en massa blixtlås så litar jag ju hellre på en enkel säck utan blixtlås en en avancerad med blixtlås! Det är ju inge kul om blixtlåset pajar på fjället!
Det känns oxå som Borean har en massa funktioner som man kanske aldrig använder... Massor med fickor osv. Men det klart jag var väldigt nära att köpa Borean eller Khamskin ;-)
Bärsystemet tycker jag är bra på alla säckarna, något bättre på Arcteryxen.
Se även recensionerna på recensionsbanken om Rock 45!
Har även en gammal Lowe Alpine 50 och den var kalas första tiden men efter ca 10 år är väven helt slut...
Min Klättermusen därimot är nästan som ny efter 12 år
Jag skall återkomma om 10 år med en Rock recension så får vi se ;-)