Hatbrott?

BAX; sa:
PS. Kom att tänka på det här med "världsvana storstadsmänniskor", om det enda man kan är att sitta på café och namedroppa c-kändisar från nån såpa, samt tiderna till 57:ans buss, är man världsvan då?

lapetter; sa:
Och världsvana storstadsmänniskors enda kvalifikation över bonnläpparna är att de kan busstidtabellen. Allt det andra ser också bonnläpparna på TV.

Fast det som differentierar ut storstadsmänniskan är att han/hon betraktar såpaoffren som A-kändisar... för bonnläppen intar det lokala dansbandet A-platsen...

Ånä!!
Kraftig dementi!
A-kändisar är dom som har trimpipor på skotern och inga andra, jag anar att du sörplar Latte, i stället för starkt svart, och kan busstider. Eller hur?

Jag anade nog att tattarna var inblandade på nåt sätt.
För lapparna slåss inte med kniv, de slåss bara med varandra (och svenska myndigheter...och en hel del annat, men inte med kniv)

/BAX

Strykarräven; sa:
BAX; sa:
PS. Kom att tänka på det här med "världsvana storstadsmänniskor", om det enda man kan är att sitta på café och namedroppa c-kändisar från nån såpa, samt tiderna till 57:ans buss, är man världsvan då?
Yes Xbox, kriterierna är med råge uppfyllda. Men jag vet inte ens vad 57:ans buss är för något, innebär detta att jag är en bonnläpp?
Å här i stan har vi spårvagn, betyder det att jag är göteborgare?

/Håkan

BAX; sa:
Ånä!!
Kraftig dementi!
A-kändisar är dom som har trimpipor på skotern och inga andra, jag anar att du sörplar Latte, i stället för starkt svart, och kan busstider. Eller hur?

F-n oxå, avslöjad. Fast jag åker inte buss, jag går. Men det gör nog ingen skillnad... Latte är gott... kan man ta med en mockabryggare på turen?

lapetter; sa:
På något sätt måste finnjävlar och zigenarpack ha kommit till minnes och spökat till det. Fatta.

Edit: Med värdlsvana storstadsmänniskor avses förstås fjollor
[Ändrat av lapetter 2005-11-18 kl 10:54]

Stämmer inte riktigt med vad en kompis till mig har berättat,enligt honom så har varken finnar och Zigenare,Tattare,Resande eller Romer dragit kniv,utan mycket hedervärt tagit stryket.De som har dragit kniven mot honom har däremot varit spaggar och latrinos.Eftersom de borde ha insett konsekvenserna av knivandet tyckte han att de kunde få smaka på,han har helt sonika tagit ifrån dom kniven och placerat den på lämpligt ställe.Vad gör det honom till,han som aldrig slagits med kniv,utan mot.Machofjolla?

peter

ping; sa:
lapetter; sa:
På något sätt måste finnjävlar och zigenarpack ha kommit till minnes och spökat till det. Fatta.

Edit: Med värdlsvana storstadsmänniskor avses förstås fjollor
[Ändrat av lapetter 2005-11-18 kl 10:54]

Stämmer inte riktigt med vad en kompis till mig har berättat,enligt honom så har varken finnar och Zigenare,Tattare,Resande eller Romer dragit kniv,utan mycket hedervärt tagit stryket.De som har dragit kniven mot honom har däremot varit spaggar och latrinos.Eftersom de borde ha insett konsekvenserna av knivandet tyckte han att de kunde få smaka på,han har helt sonika tagit ifrån dom kniven och placerat den på lämpligt ställe.Vad gör det honom till,han som aldrig slagits med kniv,utan mot.Machofjolla?

peter

Och det är en verifierad historia? Vore ju synd om falsifikationer och rena nidbilder skulle ges utrymme att skämma diskussionen.

Vad sägs om en liten omröstning på följande, sanna, anekdot.

Min svåger hade just flyttat till hufvudstaden och skulle på ett möte nånstans inne i smeten.
Han studerade kartan noggrant och kom fram till att han skulle åka till tunnelbanestationen X och därifrån gå rakt västerut till adressen för mötet.
Tänkt och gjort, ner i underjorden, kliver av vid rätt station och upp i ljuset igen, då uppstår problemet...åt vilket håll är väster??
Han stoppar första bästa människa och frågar åt vilket håll väster är.
Personen stirrar konstigt och häver, på oklanderlig söderslang, ur sig: "Hörrödu din jäla lantluva, det finns väl för f-n inga vederstreck i stan.."

Vem är en bonnläpp?

1 Min svåger
X Den andre dåren
2 Båda två

/BAX

PS. När min svåger nämnde gatuadressen fick han en fullständig beskrivning över hur han skulle gå, av nyss nämnda person.
:)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg