Hatbrott?

Utsatt: Ja (de är ju utsatta i obygden)
Minoritet: Tveksamt, bonnläppar är nog vår största folkgrupp. De är fler än 08-or, sillstrypare, halvdanskar och lappdjävlar var och än för sig. Huruvida en majoritet svenskar är bonnläppar låter jag vara osagt.

Bomullsmannen; sa:
Minoritet: Tveksamt, bonnläppar är nog vår största folkgrupp. De är fler än 08-or, sillstrypare, halvdanskar och lappdjävlar var och än för sig. Huruvida en majoritet svenskar är bonnläppar låter jag vara osagt.

för att vara konstruktiv och hålla en bra nivå så kanske vi skulle kalla 08-orna för vad dom kallas i folkmun, fjollor vilka kommer från fjollträsk?

-PaTRiC-; sa:
Bomullsmannen; sa:

för att vara konstruktiv och hålla en bra nivå så kanske vi skulle kalla 08-orna för vad dom kallas i folkmun, fjollor vilka kommer från fjollträsk?

Men det stämmer inte nu långre,allting har ju ställts på ända.Man sparkar nedåt och bespottar fula människor,det är väl det som kallas demokrati.

"Lyteskomik är ju kul,Hö hö"

peter

Bonnläpparna är i alla fall en insatt grupp. De är insatta i att tjuvjaga, bränna hemma, reparera bilen svart, leva på a-kassa, simulera värk för sjukpension, importera sneögda fruar, köra på olaglig diesel, supa som svin, slåss med kniv, samt ligga med prostituerade.

Fan vad jag hatar fjollor.

lapetter; sa:
Så då har vi fastslagit att bonnläppar är en folkgrupp. Men då återstår frågan om det är en utsatt minoritet eller inte.
Jag skulle säga att de är en ersatt folkgrupp. Riktiga bonnläppar av den dignitet som fanns förr är det ont om idag, och istället har de ersatts av avskrädet som flyttar tillbaka från städerna, ut till sina idylliska "barndomsbyar" där de de facto aldrig växt upp och som de alltid hatat och drivit med inför sina världsvana storstadsvänner, för att återuppleva minnen de aldrig upplevt och återse en miljö som de varit så fjärran att de slutat inse dess bistra jävlighet, och ersatt denna med ett skimmer av idyll...

lapetter; sa:
Bonnläpparna är i alla fall en insatt grupp. De är insatta i att tjuvjaga, bränna hemma, reparera bilen svart, leva på a-kassa, simulera värk för sjukpension, importera sneögda fruar, köra på olaglig diesel, supa som svin, slåss med kniv, samt ligga med prostituerade.

*ASG* Klockrent eller vafan det nu heter nuförtiden.

lapetter; sa:

Knapsu?

peter

Ute i den riktiga obygden (markerad "troligen bebyggt bområde" på kartan!) kan man inte allt för sälla stöta på personer med 6 fingrar, ett öra o.s.v. Det är ju inte så bra om man är son till sin morsas fars son! Har man en jävla tur kan man få se en snubbe som spelar banjo!

/mattias

lapetter; sa:

Eftersom jag bor i ett landskap som per definition är obefolkat ( <1 inv/km2 ), och därför solklart är en bonnläpp, inser jag att jag missat en väsentlig del, jag måste börja slåss med kniv.
Och nu är det ju rimfrost på gräsmattan, ikväll skall skotern startas upp!

:)

/BAX

PS. Kom att tänka på det här med "världsvana storstadsmänniskor", om det enda man kan är att sitta på café och namedroppa c-kändisar från nån såpa, samt tiderna till 57:ans buss, är man världsvan då?

BAX; sa:
PS. Kom att tänka på det här med "världsvana storstadsmänniskor", om det enda man kan är att sitta på café och namedroppa c-kändisar från nån såpa, samt tiderna till 57:ans buss, är man världsvan då?
Yes Xbox, kriterierna är med råge uppfyllda. Men jag vet inte ens vad 57:ans buss är för något, innebär detta att jag är en bonnläpp?

Och jag då?

Varken kändisar eller busstidtabell. Café har jag nog inte varit på sen barnen kom...

Hmm, det kanske man skulle gå på, de små lär ju gilla godsaker.

Hursom, man är väl hybrid mellan 08:a och bonnläpp: 0-läpp? Hur ska det då gå med snuset??

BAX; sa:
lapetter; sa:

Eftersom jag bor i ett landskap som per definition är obefolkat ( <1 inv/km2 ), och därför solklart är en bonnläpp, inser jag att jag missat en väsentlig del, jag måste börja slåss med kniv.
Och nu är det ju rimfrost på gräsmattan, ikväll skall skotern startas upp!

:)

/BAX

Mycket riktigt påpekar du en felaktighet. Börja i n t e slåss med kniv. På något sätt måste finnjävlar och zigenarpack ha kommit till minnes och spökat till det. Fatta.

Och världsvana storstadsmänniskors enda kvalifikation över bonnläpparna är att de kan busstidtabellen. Allt det andra ser också bonnläpparna på TV.

Edit: Med värdlsvana storstadsmänniskor avses förstås fjollor
[Ändrat av lapetter 2005-11-18 kl 10:54]

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg