Hejsan alla.
Har sökt i forumet men inte riktigt hittat (ny information) vad jag söker efter.
En kompis ska över till Orlando(USA) han kan tänka sig att handla en GPS.
Jag är en rookie på GPS och vet inte vad jag behöver eller ska ha.
Nu till mina frågor:
1. Den ska vara liten, handhållen.Jag kommer att använda den mestadels på havet och i fjällmiljö där mottagningen torde vara bra.
2. Den kommer uteslutande att köras på batteri. Föredrar R6 (AA -uppladdningsbara).
3. Angående kartor så har jag inte riktigt klart för mig vad som kan användas och vad som följer med från USA.
Antar att det även finns svenska sjökort.
4. Japp - jag är prylintresserad och kommer med stor trolighet att tanka över rutter till dator (jämföra med andra kartor m.m.)
Vilka kablar är aktuella -USB eller?
5. Hur är det med garantier när den är köpt i USA?
6. Hur är prisbilden jämfört Svedala VS USA?
7. Butiker i Orlando?
Hoppas ni har överseende med mig och mina frågor.
Snabba svar premieras med.....
Har sökt i forumet men inte riktigt hittat (ny information) vad jag söker efter.
En kompis ska över till Orlando(USA) han kan tänka sig att handla en GPS.
Jag är en rookie på GPS och vet inte vad jag behöver eller ska ha.
Nu till mina frågor:
1. Den ska vara liten, handhållen.Jag kommer att använda den mestadels på havet och i fjällmiljö där mottagningen torde vara bra.
2. Den kommer uteslutande att köras på batteri. Föredrar R6 (AA -uppladdningsbara).
3. Angående kartor så har jag inte riktigt klart för mig vad som kan användas och vad som följer med från USA.
Antar att det även finns svenska sjökort.
4. Japp - jag är prylintresserad och kommer med stor trolighet att tanka över rutter till dator (jämföra med andra kartor m.m.)
Vilka kablar är aktuella -USB eller?
5. Hur är det med garantier när den är köpt i USA?
6. Hur är prisbilden jämfört Svedala VS USA?
7. Butiker i Orlando?
Hoppas ni har överseende med mig och mina frågor.
Snabba svar premieras med.....