Efter en stunds frånvaro i det verkliga livet har jag nu idag testat min hemmasnickrade "hammock" med gott resultat!
Att ligga på diagonalen, dvs på Brasilianskt ( stavning?) är min cup of tea, man ligger hur skönt som helst med stöd för rygg, ben, knäveck, huvud axlar osv....
Har testat att fixa en UQ av en gammal syntetsäck då jag har ett par som bara ligger men den var kanske lite för smal.
Längdmässigt är den ca 3/4 av min kroppslängd så ett tillklippt cellplast underlag fick agera isolering för vaderna och fötterna.
Till det använde jag min Haglöfs-någonting säck som har en komfort temp på -2.
Hade den uppknäppt ca 3/4 och stoppade den runt mig utan att knäppa den mer och fötterna fick sig en omslutande "påse" av det som var knäppt.
Måste säga att hela upplägget funkade klockrent, lite kallt om bakdelen men det blåste en del och rakt från sidan.
Nu måste jag ordna en bättre konstruerad UQ, har en lite bättre syntetsäck som jag funderar på att sy om....
Så min fråga är:
Någon som gjort en egen UQ av en sovsäck här på Utsidan? I så fall, kan man få några tips/ritningar osv?
På sikt kommer jag köpa mig en men just nu är jag så inne i gör-det-självande så jag vill försöka på riktigt och inte bara kasta ihop något som senast.
/Johan