Om jag skulle satsa på en Warbonnet Blackbird 1.7 single (jag väger ca 84 kg)
http://www.warbonnetoutdoors.com/blackbirds.php Var hittar jag den till bra pris och behöver jag extrasaker eller är allt inkluderat? Är t.ex. ett sånt där snakeskin ett måste eller går det bra att knöla ihop den i packsäcken bara? Vad är skillnaden mellan line/strap suspension och adjustable webbing suspension?
När du köper en Warbonnet är det bäst att köpa den genom
UK-hammocks , och du kan välja mellan att ha enkelbottnad eller dubbelbottnad. Fördelen med enkelbottnade är att de är lättare, och fördelen med dubbelbottnade är att du kan stoppa i ett liggunderlag där utan att det glider runt i hammocken. Jag är lite osäker på om du kan välja, men det finns två varianter av upphängning. Remmar, eller linor. Jag för min del föredrar remmar men det är ju en smaksak.
Här ser du skillnaden mellan de två olika systemen.
Du får hammocken i en påse med hål i båda ändarna, så remmarna inte ligger ihop med hammocken.
Du får alltså ingen tarp i detta priset utan du måste köpa detta till. Vill du ha tarp och "ormskinn" till detta finns även detta att köpa på UK-hammocks. Sen är ju frågan vad du vill lägga rent ekonomiskt. Vill du finns billigare tarpar och ormskinn att köpa i Sverige. Jag för min del föredrar Hennessy Hammocks Hex Tarp som finns att köpa
här, men
DD-hammocks tarpar är också mycket bra. De finns i olika storlekar dessutom. 3X3, 4x4 och 4.5X4 meter.
Har du spenderbyxorna på dig skulle jag dock rekommendera dig att köpa
Warbonnet superfly med
ormskinn i mesh
Du hamnar då på en totalsumma av 235 pund vilket motsvarar (herregud vilken nörd jag är) ungefär 2242 kr plus frakt. För att hänga upp hammocken behöver du karbinhakar, men ett mycket enklare sätt är att använda sig av
Dutch Clips, men det är ju definitivt inte något måste.
Allt är då inkluderat, allt utom undertäcke. Jag för min del köpte precis ett som ser ut så
här. Ett vintertäcke med extra dunfyllning.
Men du kan lika gärna använda dig av ett liggunderlag om det passar dig bättre.