FJS90/91; sa:Jag håller med dig Mats!
Det tackar vi för och ser därmed gârdagens incident med inlägget om botan som utagerad!
Mvh /Mats
FJS90/91; sa:Jag håller med dig Mats!
malindo; sa:Det tackar vi för och ser därmed gârdagens incident med inlägget om botan som utagerad!
Mvh /Mats
Har Hr Broman kollat etiketterna på sin utrusting ordentligt? I dagsläget är det svårt att hitta produkter tillverkad av fackföreningsanslutna, även om de är tillverkade i fantasilandet Sverige.FJS90/91; sa:E det inte så att man kanske skall hitta dom leverantörer som har bäst tillverkningsprocess och bojkotta dom som bevisligen inte bryr sig ett skit. jag skulle aldrig medvetet köpa produkter som tillverkas i länder som inte har till exempel fackföreningar, arbetsskydd och fungerande försäkringar!!
FJS90/91; sa:pea; sa:Synd bara att alla andra företag också använder sig av billig arbetskarft för att få så mycket förtjänskt på sina produkter som möjligt.... tro inte att Haglöfs är den enda fulla fisken i den här sjön.
/Petra
jaaa... det e rätt tänkt, bara för att många gör fel så blir det ok att stödja det?!?
E det inte så att man kanske skall hitta dom leverantörer som har bäst tillverkningsprocess och bojkotta dom som bevisligen inte bryr sig ett skit. jag skulle aldrig medvetet köpa produkter som tillverkas i länder som inte har till exempel fackföreningar, arbetsskydd och fungerande försäkringar!!
camlingper; sa:Lundhags är väl ensam om att ha produktion kvar i Sverige/Järpen. Eller har de oxå "flaggat ut"?!
walk_alone; sa:Har Hr Broman kollat etiketterna på sin utrusting ordentligt? I dagsläget är det svårt att hitta produkter tillverkad av fackföreningsanslutna, även om de är tillverkade i fantasilandet Sverige.
Blir det för dyrt med arbetarskydd, försäkringar och arbetskraft gör man en omstrukturering av företaget för att minska på driftskostnaderna å så läggar man ner för att poppa upp i Vitenam, Kina eller något annat land.
Släng din rygga, mobiltelfon, dator, GPS, kängor, sovsäck och varje liten elekronisk grunka du har.
Detta är priset vi betalar för att leva i en demokrati och vara delaktiga i en marknadsekonomi där vi skapar mervärde genom konsumtion av varor andra inte lika lyckligt lottade producerar. #-| Roland
[Ändrat av walk_alone 2003-02-12 kl 17:29]
swempa; sa:Vi ska kika runt lite i Ho Chi Min City, vet du ungefär var i Saigon. Var det på marknader eller var det i friluftsbutiker?
Vad gäller barnarbete, utnyttning, lågavlönat mm.
Det känns som om många tror sig veta mycket.
Vi ska ju dit, vi kan avlämna en rapport om hur de har det. Vad de har i lön, förhållandevis till valutan. hur gamla de är, arbetstider.
Vi kan även lägga upp en web-site med bilder mm.
Ni som beskriver hur förhållandena var i dessa fabriker i Vietnam får gärna uppge när ni var där, hur det såg ut.
Jag säger inget om det ännu, för jag har nämligen inte sett något.
MvH
Josef
FJS90/91; sa:Nix.. har inte sett något i Vietnam, men en hel del i Indien och det gör mig kritisk mot hela regionen.. Men va fanken vill du köra med skygglappar hela livet..
"Jag har inte varit i Irak så jag har ingen rätt att ha åsikter om Sadam?!?"
mabrahamsson; sa:Nu är ju fallet som så att vi inte vet hur det ligger till med Haglöfs tillverkning i Vietnam. Vi får väl helt sonika invänta mer konkret information.
Givetvis har man rätt att ha åsikter om saker och ting men det skadar ju inte att ha belägg för sina åsikter. Skygglappar är inget alternativ men att döma utan belägg är lika illa.
Vad det gäller Irak krisen så är ju det ett kapitel för sig och det vore dumt att ge oss in i den diskussionen här på Utsidan, där den uppenbarligen inte hör hemma.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Svaret från Haglöfs. Tråden "Haglöfs Fabrik i Vietnam" | Transportera | 2 |