Hängmatta

Det går givetvis att sova "i" hängmattan, precis som vanligt också! Med liggunderlag. Det är rent av en liten smula bekvämare, om man inte glider ur. Tyngre dock. Nu var det inte dig, Peter S jag hänvisade till utan Peter Tjärnlund. Beskrivningen finns under DIY på hans blogg. F.ö. instämmer jag i efterlysningen - var ligger Ohlssons!? Har Du varnad dem för anstormningen av Utsidianer?! Anna
 
Det går givetvis att sova "i" hängmattan, precis som vanligt också! Med liggunderlag. Det är rent av en liten smula bekvämare, om man inte glider ur. Tyngre dock. Nu var det inte dig, Peter S jag hänvisade till utan Peter Tjärnlund. Beskrivningen finns under DIY på hans blogg. F.ö. instämmer jag i efterlysningen - var ligger Ohlssons!? Har Du varnad dem för anstormningen av Utsidianer?! Anna

Köpte en tygbit i svagt ögonblick när jag höll på att falla till föga, en lagom bit i en låda kostade ca 30 kr. Blev inget, vill ha en köpematta. Hennessey...

http://www.ohlssonstyger.se/Contact.aspx


valdemar
 
Vore fint om vi alla låg på Olssons om funktionstyger. Skulle vara skönt att slippa beställa på nätet. Jag gillar att klämma och känna på saker innan jag köper.
 
Material

Hej,
Som glad student gjorde jag en hängmatta av fiskenät (nytt sådant) med en maska på cirka 1,5 cm. Den var väldigt lätt att knåpa ihop, bara att dra ett rep genom öglorna i änden. Enda problemet var att få upp expanderbultar i studentrummets väggar eftersom jag inte ägde en slagborrmaskin på den tiden :) Vikten var nog en bit högre än Annas 200 gram.

Mvh, Klas
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg