Säg det till dom som cyklar i spandex och lägger tusentals kronor på att spara gram på sin cykel och kanske till och med göra den mer aerodynamisk.
Men det är ju för att de tränar med sin tävlingsutrustning!!
Säg det till dom som cyklar i spandex och lägger tusentals kronor på att spara gram på sin cykel och kanske till och med göra den mer aerodynamisk.
Samarbete mellan cyklister är bra.
Thure
Lustigt nog släpper spandexåkarna ofta lika snabbt som kostymåkarna...de förra borde väl välkomna lite tävling..?
//J
Man ska inte förakta benmuskulaturen på femtiplussare som cyklat till jobbet i 30 år i ur och skur =D
att din fart och det lä du åstadkommer är uppskattat. Ni kan växeldra och däremed cykla i symbios. Faktum är faktiskt att även den som ligger främst får lite lättare resa genom att turbulensen bakom minskar.
Samarbete mellan cyklister är bra.
Thure
Råkade ut för en drömmare om typ Vättern runt i veckan. Min hoj till och från jobbet är en gammal militärhoj, den här idioten hängde på och låg ca 30 cm från bakhjulet. När jag tryckte till bromsen rejält innan en korsning bonkade idioten in i en parkerad bil till höger, antagligen då idioten inte kunde bromsa lika bra som jag eller vågade försöka att köra om när det låg en bil på utsidan. Detta var på en mindre gata i Eskilstuna, så idioter finns överallt!!!
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Sladd på bakhjulet vid bromsning | Landsvägscykling | 8 |