Helt plötsligt, bara sådär, har jag fått hälsporre på höger fot. Senast jag hade sådana besvär, våren 1987, lät jag helt enkelt bli att springa i en månad och cyklade istället, sen gick det över! Den halvmara i maj jag satsat på blev inte av, jag tränade istället för en kvart och första gången på länge med kvalitet. Jag var tydligen lättränad på den tiden (bara 42 år) så jag gjorde en hyfsad tid och fick smak för kvalitet.
Så ont som jag hade då har jag inte denna gång, men jag räknar förstås med att en månads vila från löpning ska räcka även denna gång, Jag har även extra inlägg i mina vardagsskor, vilka minskar trycket mot det ömma stället. Nånstans ifrån har jag också fått tips om excentriska tåhävningar, vilket jag redan gör på den andra foten (p g a en förbening i hälsenefästet).
Nån som har tips på andra åtgärder?
Så ont som jag hade då har jag inte denna gång, men jag räknar förstås med att en månads vila från löpning ska räcka även denna gång, Jag har även extra inlägg i mina vardagsskor, vilka minskar trycket mot det ömma stället. Nånstans ifrån har jag också fått tips om excentriska tåhävningar, vilket jag redan gör på den andra foten (p g a en förbening i hälsenefästet).
Nån som har tips på andra åtgärder?