Gym Träning och Löpning

Menar du "The Scientific Basis for High-Intensity Interval Training" ( Laursen P.B; Jenkins D.G. Sports Medicine, 2002 )

I sammanfattningen står det:

While significant improvements in endurance performance and corresponding physiological markers are evident following submaximal endurance training in sedentary and recreationally active groups, an additional increase in submaximal training (i.e. volume) in highly trained individuals does not appear to further enhance either endurance performance or associated physiological variables [e.g. peak oxygen uptake (O), oxidative enzyme activity]. It seems that, for athletes who are already trained, improvements in endurance performance can be achieved only through high-intensity interval training...

Jag har som sagt inte läst hela studien utan bara ett utdrag. Referensen är lagd till hela studien och bör stämma (jag har ingen möjlighet att söka via Universitetets databas).

Ser dock att jag stavat fel på physiological

;)

Kan du förresten söka på en artikel av G.B Deakin som har följande referens:

G.B Deakin (2004) Concurrent Training in Endurance Athletes: The Acute Effects on Muschle Recovery Capacity, Physiological, Hormonal and Gene Expression Responses Post Exercise. Tesis from: School of Exercise Science and Sport Management, Southern Cross University Lismore, Australia.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg