Gubbvarning för TNF

Bra teorier har vi ju i alla fall. Iowes teori om att ett varumärke inte kan behålla spetsen (målgruppen alltså) om de stasar på bredd låter inte helt galen. Fjällräven har tydligt satsat på bredd, och retro. Därmed är de ju inte så spännande för de tävlingsinriktade spetsanvändarna / köparna. I mitt tycke borde Fjällräven grunda ett HELT ANNAT varumärke för dessa "pros & hangarounds" (om de nu inte redan har gjort det, känner inte till vilka ägg herr Nordin har i sin korg).

TNF ingår tydligen i en företagsgrupp med åtminstone La Sportiva. Tidigare hade de ett undervarumärke, A5 riktat till kärntupperna, dvs klättrare (ungefär som Fjällräven har sitt F.E.M.), men nu kan jag inte hitta det på deras hemsida. Kanske har de gått över till att satsa på bredd fullt ut.

Nån som har bättre koll på TNFs affärsstrategi?

/ G

Galne Gunnar:

Fjällrävens mer tekniska varumärke heter numera Tierra (genom uppköp)

Mats (ägare till Fjällráven Anorak, varvid spanjorerna avundsjukt utbrister: Du ser ju ut som en bergsbestigare. Kapten Haddock i Tintin i Tibet, typ...)

(Hur kunde du ha ihjäl den söte lille kaninen?)
[Ändrat av malindo 2003-10-30 kl 16:57]

Fan nu har Utsidans databasgrunkor fått spatt igen.

Nu ska du va snäll Mats, förstod nog att du skulle sitta innne med nödvändig kunskap i ärendet. Vem annars? Och jag ville ju INTE ha ihjäl den söta lilla kaninen. Det var f_n inte kul ska jag säga. Men jag drömmer inte mardrömmar om hur den föröker äta upp mig mellan två hamburgerbröd i alla fall. Alltid något.

Bis Morgen

/ G (Som nu drar på mig min Tierra WS stretchjacka och går hem och lägger mig på sofflocket!)

Lât andra spekluera om TNF, Arcteryx eller Marmut e coolast. Vi gubbar i Mulle kör Fjällräven-Anorak och knickers.

84-261-0382-0img7.jpg

Mvh / Masse

que?

Jag trodde det var en skadad vänsterradikal gatudemonstrant (finns det inte nån kånken där i bilden...).

A nice cup of tea

i all enkelhet, tvà gentlemen emellan, efter utfört stordâd, samt i anorak...

eh-tenzing2.jpg

Gammal fin stil är nâgot man föds med; i Puttes fall gick uppenbarligen nâgot fel och det bidde en traditionell skânsk flâbuse... inget att göra àt saken
[Ändrat av malindo 2003-10-31 kl 12:57]

Precis: varför inte?

Fjällráven har för övrigt en fleece-jacka med tweedlook i àrets vinter-kollektion... Nár det kommer till kritan, tagandes i konsideration samtliga teser i denna trâd ang. mulle/gubb-stämpel (TNF), omvänd nörd-stämpel (Arcteryx, märkliga norllándska láderkláder etc etc, sà kommer man till slutsatsen att det enda som VERKLIGEN är det rátta och riktiga ár:

FJÄLLRÄVEN anorak- och tweed-look kollektion

slump6.jpg

/ Masse

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg