Bra teorier har vi ju i alla fall. Iowes teori om att ett varumärke inte kan behålla spetsen (målgruppen alltså) om de stasar på bredd låter inte helt galen. Fjällräven har tydligt satsat på bredd, och retro. Därmed är de ju inte så spännande för de tävlingsinriktade spetsanvändarna / köparna. I mitt tycke borde Fjällräven grunda ett HELT ANNAT varumärke för dessa "pros & hangarounds" (om de nu inte redan har gjort det, känner inte till vilka ägg herr Nordin har i sin korg).
TNF ingår tydligen i en företagsgrupp med åtminstone La Sportiva. Tidigare hade de ett undervarumärke, A5 riktat till kärntupperna, dvs klättrare (ungefär som Fjällräven har sitt F.E.M.), men nu kan jag inte hitta det på deras hemsida. Kanske har de gått över till att satsa på bredd fullt ut.
Nån som har bättre koll på TNFs affärsstrategi?
/ G
TNF ingår tydligen i en företagsgrupp med åtminstone La Sportiva. Tidigare hade de ett undervarumärke, A5 riktat till kärntupperna, dvs klättrare (ungefär som Fjällräven har sitt F.E.M.), men nu kan jag inte hitta det på deras hemsida. Kanske har de gått över till att satsa på bredd fullt ut.
Nån som har bättre koll på TNFs affärsstrategi?
/ G