Jag ser det på ett helt annat sätt.
Efter genomförd affär så undrade jag ifall motparten var villig att samfrakta eftersom jag hade ropat in två knivar av samma utropare. Han svarade då - ja. I samma stund som han accepterar detta så är alla tidigare fraktkriterier annullerade och det som återstår är att sända varorna till det pris som är aktuellt för Schenkers tariffer i samband med den här typen av paket.
Det faktum att killen uppgav ett våldsamt överdrivet fraktpris i samband med själva presentationen på Tradera har således inget med denna sista affär att göra. Hade jag endast ropat in en enda kniv så hade jag utan en blinkning accepterat de 55:- kronorna som han ville ha för frakt, trots att det hade för min egen del varit billigare att få kniven sänd som ett stort brev genom postens försorg och därmed blivit avsevärt billigare.
~Paul~
Kan du ge någon hänvisning till vilket lagrum du avser med " I samma stund som han accepterar detta så är alla tidigare fraktkriterier annullerade" ?
Fraktpris och auktionsvilkor accepterar du genom bud, vill man samfrakta, antingen står det i auktionen, eller så kollar man med säljaren INNAN bud (vilket jag skrivit)!
I en auktion kan jag sätta frakt till 1000 kr för en liten tändsticka för 1 kr kostnad för den som vann auktionen, men har jag varit rak med priset och köparen medveten om det, då är det bara att betala och se glad ut!