Finns alldeles för många knallkorkar för att MP ska åka ur riksdagen. Tyvärr. Och det konstigaste är att de flesta bor i någon asfaltförort och har noll koll på orsak-verkan.
Jaså.
Vänligen återkom med lite fakta då. Hur stor andel av Sveriges befolkning bor i asfaltsförorter och hur stor andel av miljöpartiets väljare bor i asfaltsförorter?
Har folk som röstar på andra partier större koll på orsak-verkan? Hur skulle man kunna undersöka det?
Det låter ju som tomma ord, men nu har du chansen att en gång för alla bevisa att du har rätt.
Själv har jag bestämda politiska uppfattningar, men ser absolut ingen anledning att tro att man kan avgöra hur bra folk förstår orsak och verkan baserat på vilket riksdagsparti de röstar på. Så övertyga mig gärna, om det ligger något annat bakom än några norrländska gubbars fantasier (självutnämnda sanningar menar jag)
Snälla smutsa inte ner den viktiga vindkraftsdebatten med dessa ständiga kängor om att stadsbor skulle ha fel på fattningsförmågan på något sätt. Ni gör bara detta till eran egna lilla gubb-klubb där ni kan vältra er i att ni är så mycket smartare än alla andra, fast ni verkligen inte framstår som att ni är det.
Det ni eventuellt faktiskt vill säga som har någon som helst verklighetsförankring drunknar ju i de här självgodheterna.