Framför mig hänger en lapp med följande citat från Seven Pillars of Wisdom av T.E. Lawrence
”All men dream; but not equally. Those who dream by night in the dusty recesses of their mind wake in the day to find that it was vanity, but the dreamers of the day are dangerous men, for they may act out their dream with open eyes, to make it possible”.
Göran om någon visade att det går att göra även tokiga eller till synes omöjliga drömmar verkliga. Han var/är utan tvekan en av mina stora förebilder när det gäller att leva sitt liv och att leva till fullo.
De stora äventyrliga expeditioner som han drömde om, planerade och genomförde kommer förmodligen alltid att vara härliga drömmar för mig, men alla dessa mindre (för mig större) situationer där jag tänkt att ”det kan man inte” eller ”det går inte” för att sekunderna senare tänka att ”kan Göran göra vad han gör så klart att detta går” står definitivt för en höjd livskvalitet för mig.
Många lever längre men få lever mer än Göran gjorde.
Känns trots allt bra att han fick sluta mitt i det som var glädjen och drivkraften i hans liv.
Och till Renata och Görans familj, Vi sörjer med er!!
/Lennart