• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Gör dein egen cider [Guide]

Så du menar att inlägg på utsidan städas bort om de inte passar?, jag tror inte på det..
låter som kinas inställning till tibets uttalanden...
peter

Du behöver inte tro. Det har inträffat vid flera tillfällen. (och det är inte unikt för utsidan, utan samma sak gäller de flesta forum på nätet)

Att jämföra instruktioner om alkoholtillverkning med motstånd mot en ockuperande diktatur är väl en aning magstarkt...
 
Du behöver inte tro. Det har inträffat vid flera tillfällen. (och det är inte unikt för utsidan, utan samma sak gäller de flesta forum på nätet)

Att jämföra instruktioner om alkoholtillverkning med motstånd mot en ockuperande diktatur är väl en aning magstarkt...
Ja de var nog lite magstarkt...
Men jag får ge mig, man får kanske se upp med cencurnisse på utsidan, tråkigt...
peter:(
 
Men jag får ge mig, man får kanske se upp med cencurnisse på utsidan, tråkigt...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Censur

Censur är när staten hindrar information, genom förhandsgranskning, från att nå allmänheten. Censur bedrivs vanligen av statliga myndigheter eller annat statligt organ och är som regel lagstadgad.


Sen finns det visserligen "intern censur", men även den innebär förhandsgranskning. Att ta bort något i efterhand är inte censur. När det gäller Utsidan är det dessutom lagkrav (se tidigare postad länk) på att de ansvariga MÅSTE ta bort viss typ av information om den postas.
 
Ja de var nog lite magstarkt...
Men jag får ge mig, man får kanske se upp med cencurnisse på utsidan, tråkigt...
peter:(

Nja... att den här tråden (och andra som ligger betydligt närmre gränsen) finns kvar kan vi väl se som ett bevis på att utsidan inte bedriver "okynnescensur", utan har en väldigt sund bedömning.

Tyvärr brukar det vara så i internetvärlden, att förutsättningen för att moderatorer skall kunna agera med "sunt förnuft" är att inte (alltför många) användare testar gränserna. (Precis som exempelvis vår allemansrätt aldrig skulle fungera om alltför många utnytjade den till fullo)