Glömde hemma ?

Hemma igen, många erfarenheter visare, resan blev omplanerad flera gånger, både lyckad och oväntad...

Det enda jag glömde, va mitt BANKOMATKOD !
Och ni kan tänka er hur svårt de kan va att ta sig från Kiruna på en söndag utan kontanter ( vågade inte ha pengar på mig )
Efter några dagar i fjällen utan rutiner eller nån kontakt med världen- ingen mobil eller dator hade jag glömt mitt bakomat kod. Haha ...
Jag hade tur som kunde betala på de flesta ställena ändå där man skriver under eftersom vi stannde till i Kiruna.
Men vilken soppa ....

Var på Sthlm central för att ta tåget hem efter 4mån utlandsvistelse. Stoppade in kortet i en biljettautomat för att köpa en biljet men sen var det stopp. Stog där dumt och tittade på knappsatsen. Hade absolut ingen aning om vilka siffror som kunde vara rätt. Efter att ha växlat in 20 dollar så kunde jag iaf ta mig hem...

Jag brukar sällan glömma saker, snarare har jag med mig FÖR MYCKET.
När jag ska någonstans så ställer jag upp väskan någonstans och slänger i prylar allt eftersom så att det kommer med. När sedan kommer tillbaka från där jag varit så har jag bara använt en femtedel av allt jag släpat med mig. Tex när jag gick till Budalsvika med dubbla liggunderlag, sovsäck, två ombyten och en jätteryggsäck. När vi kom in i stugan så var det ju sängar! Lika mycket att bära hem igen.
Jag packar också för extremfall. Om himlen skulle falla ner och det skulle gå över i ren överlevnad. Det är lite överdöd att bära med sig en MR-8 när det är tre kilometer till vägen.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg