Globetrotter har ingen butik i Munchen

Re: Tvättråd

Brune; sa:
När jag kollar på nya kläder, så kollar jag tvättråden innan jag kollar storleken. Är tvättrådet 30 grader, handtvätt, tvättas separat eller något som inte jag tycker är acceptabelt, får kläderna hänga kvar och vänta på någon som tycker om att tvätta för hand.

Per Brune
Klargörande: dels köpte jag en yllekavaj, dels ett par TNF-brallor som inte tål att tvättas.

Per, jag håller med. Dock är dessa tvättråd oftast bara en produkt av det amerikanska rättssystemet, där företaget kan bli stämda av någon idiot som kastat byxorna i en cementblandare med grus, saltsyra och 40-gradigt vatten. Vips så visar det sig att byxorna inte tål 40-gradigt vatten och maskintvätt, och så blir tvättråden därefter. Mina "gamla" TNF-brallor är i samma material som dessa nya byxor (i huvudsak, de nya har någon softshelldel också), och de har tålt >20 tvättar i 40 och 60 grader, beroende på skitighet. Så, nog kommer jag att tvätta de här nya byxorna också, och meddela resultatet.

Uppdatering 8 år senare

Nu finns både Lauche & Maas och Globetrotter i München. Isartorplatz 8 - 10
80331 München för Globetrotter.

Thure

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
29351 Globetrotter höst/vinter katalog Butiker och leverantörer 0
Brune Shoppingresa till Globetrotter Butiker och leverantörer 5
Brune Betalning till Globetrotter Butiker och leverantörer 4
carbide Globetrotter konkurrent Butiker och leverantörer 1
AnteÅ XXL har tappat en kund... Butiker och leverantörer 26
Farbrorvattenmelon Vad har hänt med "Vad har hänt med Addnature"-tråden? Butiker och leverantörer 9
henkebmtb har nån handlat på www.bergfreunde.se Butiker och leverantörer 10
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
UteMats Outnorth har läckt epostadress? Butiker och leverantörer 66
GustavOh Har outnorth slutat med klätterprylar? Butiker och leverantörer 4
Glännman Friluftsland - någon som har erfarenhet? Butiker och leverantörer 6
kjpil Aldrig mer handla Arcteryx, de har sämre kundservice än försäkringskassan! Butiker och leverantörer 24
smux Team Sportia har ansökt om rekonstruktion Butiker och leverantörer 0
Daniel_75 Någon som har erfarenheter av www.outdoortrekking2010.de Butiker och leverantörer 8
Tomas J Konstigt mail ang. en sak jag har till salu på prylmarknaden Butiker och leverantörer 4
pelka Vad har hänt Fritidskompaniet.se Butiker och leverantörer 1
peter1959 Uteliv har öppnat i Norrköping Butiker och leverantörer 3
osli73 Har någon provat Cabela's (www.cabelas.com)? Butiker och leverantörer 1
carpe.diem Myggmedlet MK 19 - har det börjat säljas än? Butiker och leverantörer 0
eaglerock Varför har inte Hilleberg blivit billigare? Butiker och leverantörer 119
granbom Vad har hänt med A-one? Butiker och leverantörer 1
madir Vad har hänt med Tierra? Butiker och leverantörer 15

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg