Globetrotter har ingen butik i Munchen

Schuster Sport OK

De har oppnat ett helt nytt varuhus med 6 plan alldeles intill gamla affaren pa Rosenstrrasse snett mittemot Radhuset vid Marienplatz. Val vart ett besok som for min del kostade 3500 Kr for lite av varje. Daremot fanns ingen konkurrent mitte emot. Den affaren har nog flyttat eller upphort.

Thure

Re: Re: Schuster Sport OK

Håkan K; sa:
thureb; sa:
Val vart ett besok som for min del kostade 3500 Kr for lite av varje.
3500 kr? Nästan tomhänt?

Undrar om Anders fick med sig lite mer?

/Håkan

Nej. Anders kopte mindre an jag. Han tipsade om att North Facebutiken hade prisvarda grejor pa Rea.

Personligen gjorde jag en bestallning av en specialcykel med Rohloffnav hos Thomas Metzmacher, Dipl.Ing.(FH)
velofactum

Frohschammerstr. 14
80807 München
fon: +49 (0)89 35652211
fax: +49 (0)89 35652311
email: tmetzmacher@velofactum.de

Thure

Lauche & Maas

exciter; sa:

Hann med att besöka deras butik ute 10 km väster om stadskärnan. Gick snabbt med S-ban linje S2 till Pasing och därifrån ca 600 meters promenad åt västnordväst till Alte Alee 28.

http://www.lauche-maas.de/wuu_main.htm?-session=shop:D541B2B2162522510ArgGL3B262F

http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:VerkehrsnetzMünchen2006.png

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/VerkehrsnetzMünchen2006.png

Lauche & Maas kanske kan kallas för Tysklands Get Out och Globetrotter är lite exklusivare avseende flashig katalog och stora varuhus. På vissa varor är sannolikt Lauche & Maas snäppet billigare. Sorteringen är sannolikt lite bättre på kläder och skor på Globetrotter men även Lauch & Maas har en imponerande katalog på drygt 460 sidor.

Bra personal i butiken men trångt.

De har en butik för GPS mm som ligger mer centralt i Munchen och en butik i Jena och en i Ulm.

Jag köpte en ryggsäck Lowe Alpine Cerro Torre 75 + 20L för 217,95 Euro. Jag har en liknande sedan tidigare men den har hustrun lagt beslag på.

Thure
[Ändrat av thureb 2006-09-07 kl 15:21]

Re: Re: Schuster Sport OK

Håkan K; sa:
thureb; sa:
Val vart ett besok som for min del kostade 3500 Kr for lite av varje.
3500 kr? Nästan tomhänt?

Undrar om Anders fick med sig lite mer?

/Håkan
Tja, det blev det lilla. Inget från Schuster, jag tyckte det var lite för mycket av andan "rymdkläderna du behöver för att kunna köra stavgång" och "casual sport". Inte nog hardcore, helt enkelt. Dessutom är jag snål.

Dock var det en enkel sak att köpa kavaj, byxor mm för 2500 på ett närbeläget köpcentrum...

Haha, jag läste just tvättråden i mina nya North Face-byxor. Guess what, de ska tvättas i fintvätt 30 grader, "wash in cold water".

Vad i helv...?

Tvättråd

Strykarräven; sa:
Haha, jag läste just tvättråden i mina nya North Face-byxor. Guess what, de ska tvättas i fintvätt 30 grader, "wash in cold water".

Vad i helv...?

När jag kollar på nya kläder, så kollar jag tvättråden innan jag kollar storleken. Är tvättrådet 30 grader, handtvätt, tvättas separat eller något som inte jag tycker är acceptabelt, får kläderna hänga kvar och vänta på någon som tycker om att tvätta för hand.

Per Brune

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
29351 Globetrotter höst/vinter katalog Butiker och leverantörer 0
Brune Shoppingresa till Globetrotter Butiker och leverantörer 5
Brune Betalning till Globetrotter Butiker och leverantörer 4
carbide Globetrotter konkurrent Butiker och leverantörer 1
AnteÅ XXL har tappat en kund... Butiker och leverantörer 26
Farbrorvattenmelon Vad har hänt med "Vad har hänt med Addnature"-tråden? Butiker och leverantörer 9
henkebmtb har nån handlat på www.bergfreunde.se Butiker och leverantörer 10
Kilsbergarn Naturkompaniet har börjat sälja prenumerationer på Svenska Dagbladet Butiker och leverantörer 8
UteMats Outnorth har läckt epostadress? Butiker och leverantörer 66
GustavOh Har outnorth slutat med klätterprylar? Butiker och leverantörer 4
Glännman Friluftsland - någon som har erfarenhet? Butiker och leverantörer 6
kjpil Aldrig mer handla Arcteryx, de har sämre kundservice än försäkringskassan! Butiker och leverantörer 24
smux Team Sportia har ansökt om rekonstruktion Butiker och leverantörer 0
Daniel_75 Någon som har erfarenheter av www.outdoortrekking2010.de Butiker och leverantörer 8
Tomas J Konstigt mail ang. en sak jag har till salu på prylmarknaden Butiker och leverantörer 4
pelka Vad har hänt Fritidskompaniet.se Butiker och leverantörer 1
peter1959 Uteliv har öppnat i Norrköping Butiker och leverantörer 3
osli73 Har någon provat Cabela's (www.cabelas.com)? Butiker och leverantörer 1
carpe.diem Myggmedlet MK 19 - har det börjat säljas än? Butiker och leverantörer 0
eaglerock Varför har inte Hilleberg blivit billigare? Butiker och leverantörer 119
granbom Vad har hänt med A-one? Butiker och leverantörer 1
madir Vad har hänt med Tierra? Butiker och leverantörer 15

Liknande trådar

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg