Man kan vrida till det precis hur man vill.
Min granne har renoverat sitt kök till en kostnad som snuddar precis 100 000 SEK. det på en bostadsrätt som kostar ca 650 000 SEK.
Min cykel kostar ganska exakt dubbelt så mycket som familjens bil.
Min granne är nöjd med sitt kök. Jag är nöjd med min cykel. Min familj är nöjd med bilen. Det är upp till var och en att spendera så mycket han vill på det han vill. Jag tänker inte döma någon som spenderar pengar och är nöjd med det han lagt pengarna på.
Men jag har slutat säga vad min cykel kostar, brukar bara säga att den kostar som en begagnad bil ungefär
Jag tror att synen på cykel som ett transportverktyg sitter i från lumpen för dom flesta. Något tungt och tråkigt som man inte kan ha kul på.
Sedan har SCF misslyckats kapitalt i rekryteringen av nya utövare. Kolal på alla ungar som cyklar. Det splear ingen roll vad dom gör, så fort det behövs lite fart så är det cykel som gäller. Hur många av dom går vidare och börjar cykla seriöst?
Bil, kök och badrum, där kan svensken spendera pengar. Lägger man en säck pengar på en cykel så höjjer alla på ögonbrynen. Så är det bara.
Kom för övrigt på en sak jag läste i DI för några månader sedan. Det var en leasingbilsförsäljare som intervjuades, och dom pratade om köpvanor män kontr kvinnor. Försäljaren sa att kvinnor köper något som passar till det dom för det mesta använder bilen till. Dvs en liten lättparkerad stadsbil som drar lite bensin.
Män å andra sidan köper för att täcka in alla tänkbara och möjliga behov. Man köper en bil som kan köra upp hela familjen, med packning för 2 månader, till Åreskutans topp, "för man vet aldrig". Sedan kör man nästan uteslutande till och från arbetet, men det är en annan sak.
/Mattias
[Ändrat av mlindstrom 2004-04-16 kl 13:02]