Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Då gissar jag på Lapporten fotat mot norr.
/ Stefan
Det ser ut som Kungsleden mellan Sälka och Singi.
Nu har vi hamnat lite lagom norrut i gissningarna.
Både Lapporten och Sälka/Singi finns ofta med på samma kartblad som motivet på bilden.
Ledtråd: Morgonsol.
En vild chansning på att du är ungefär här: https://minkarta.lantmateriet.se/pl...133&z=9&mapprofile=karta&layers=[["3"],["1"]]
Jag tror dock att det är lite för höglänt, du verkar vara mer kring 800m höjd.
Det är tydligen försent att redigera men jag ångrar mig och gissar här istället:En vild chansning på att du är ungefär här: https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v2.0/?e=664932&n=7553133&z=9&mapprofile=karta&layers=[["3"],["1"]]
Det är tydligen försent att redigera men jag ångrar mig och gissar här istället:
Man skall inte ångra sig
Om man tar tar sig c:a 250-300 meter i princip rakt norrut från den vilda chansingen hamnar man rätt och här är en vy över större delen av Leavášvággi.
Senast ändrad:
Vackert! Hur gick du för att komma dit?Man skall inte ångra sig
Om man tar tar sig c:a 250-300 meter i princip rakt norrut från den vilda chansingen hamnar man rätt och här är en vy över större delen av Leavášvággi.
Även om jag tog tillbaka min gissning så tar jag mig friheten att lägga upp en ny bild. Från vilken topp är den här bilden tagen?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg