Kul att se, tack Henning!Trodde ju inte att jag skulle lyckas med min gissning, men glad blir man.
Man börjar ju med de platser man har själv passerat, och av alla broar jag tittade på var det den där vatten och vegetation stämmde bäst.
Bron finns (eller fanns 2019) kvar.
Visa bilaga 43095
Jag är bortrest för en vecka från imorgon, så den som har en ny bild till hands kan fortsätta.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Jag tar chansen, var finns bron?Jag är bortrest för en vecka från imorgon, så den som har en ny bild till hands kan fortsätta.
Bilagor
Det är en bra gissning.Gissar på att det är någonstans i Norrbotten.
Mvh Rickard
Två hängbroar strax intill varandra, något förskjutna i sida samt ej i samma riktning, på "mjukt/avrundat" kalfjäll i Norrbotten. Då tror jag det är de två närbelägna broarna mellan Hukejaure- och Sitasjaurestugorna, strax öster om sjön Gáiccajávri.
Gott slut på 2023 och Gott Nytt År
/RN
/RN
Helt riktigt!Två hängbroar strax intill varandra, något förskjutna i sida samt ej i samma riktning, på "mjukt/avrundat" kalfjäll i Norrbotten. Då tror jag det är de två närbelägna broarna mellan Hukejaure- och Sitasjaurestugorna, strax öster om sjön Gáiccajávri.
/RN
Jag har inte en susning om vart den kan vara. Men jag börjar med att fråga om den ligger söder om kvikkjokk.Blev tyst efter den korrekta gissningen, så för att hålla tråden vid liv: var finner vi den här balla vattenrutschkanan?
Visa bilaga 43190
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg