Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Och du kommer ihåg att jag aldrig har vandrat söder om Kvikkjokk! Vi är dessutom norr om Ritsem!Fascinerande, hur du kommer ihåg gamla bilder!
Jag vet inte vad dalen heter. Men för att börja med, så gissar jag att vi är norr om Kvikkjokk.
Och du kommer ihåg att jag aldrig har vandrat söder om Kvikkjokk! Vi är dessutom norr om Ritsem!
Jag gissar att vi även är norr om Alesjaurestugorna.
Det är vi, och med marginal.Jag gissar att vi även är norr om Alesjaurestugorna.
Här ser man lite mer av dalen. Den första bilden togs från bergsryggen till höger i bild.
Nej, det är inte rätt. Bilder från Bealcanvaggi har vi sett ganska nyligen, men nu ska vi söderut. Långt är din tolkning av ordet marginalEn djup dal med branta väggar långt norr om Alesjaure? En ren gissning utan att ha varit där: Bealcanvaggi?
Gissar på Gaskariehppi baserat på sista bilden. Sjön och glaciären passar med kartan
Rätt svar! Gaskariehppi (vid Nissonvaggi), dalen som jag ännu inte har fått chansen att visitera, men har sett från toppen av Pallentjåkka och toppen 1646 m, där jag tog den första bilden.Gissar på Gaskariehppi baserat på sista bilden. Sjön och glaciären passar med kartan
Nästa bild, var så god!
Vi tar en höstbild.
Vad är namnet på platsen vi står på alternativt jåkkens namn?
Jag gissar att vi är söder om Borgafjäll.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg