Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Du ser Jågåsgasgajiegna, tvärs över övre Rapadalen, från Låddebaktes nordrygg, ca1/2 km norr om toppen.Passar väl på att lägga upp en bild som troligen är ganska "lättgissad". Visa bilaga 40321
Lägg upp en bild du, jag har inga. Det var ju i princip "samtidigt eldöppnande".Tjusig bild. Den är tagen från Låddebakte strax norr om högsta toppen. Vi ser Rapaälven längst ner. På andra sidan vaggen ser man Jågåsjgaskajiegna. Östväggen på Kanalberget kan också anas.
Aj då, Enok hann före.
Jag bemödade mig att stava namnet på glaciären korrekt. Det kostade nog några sekunder. Vi väntar väl på att Bertil bekräftar våra svar.Lägg upp en bild du, jag har inga. Det var ju i princip "samtidigt eldöppnande".
Du har bakgrundsfjällen korrekt. Den plats du beskriver ligger vid Ahkka om det inte finns flera fjäll med det namnet. Något måste ha blivit väldigt fel...Hej!
Du borde stå någonstans i närheten av Snjuftjudis (ursäkta ev stavfel). Ähpar till vänster, Vuojnestjåkka till höger.
mvh F
Mvh Tore
Nu blev det rätt. Vi är på väg att runda Slugga och befinner oss NV toppen.Oj nu har jag nog inte varit riktigt vaken. Såklart är det Slugga jag menar.
Men helt denilcement kan jag ändå inte vara. Tog alla tre resmålen i På Spåret på 10 p. 😉
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg