Gissa position

Läckra bilder! Jag tror vi är ett par mil SSV om Abisko och ser fjället Kåtotjåkka. Men själva fotoplatsen kanske någon annan kan bestämma?

Läckra bilder! Jag tror vi är ett par mil SSV om Abisko och ser fjället Kåtotjåkka. Men själva fotoplatsen kanske någon annan kan bestämma?
Fjället har du helt rätt. Bilderna är inte från samma plats, så jag tycker ett par mil SSV om Abisko kan godkännas som rätt svar till frågan var vi är. Vi är alltså på norra sidan av Alisvaggi, på "hyllan" nedanför Gielascohkka och går österut. Så jag tycker vi kan fortsätta med nästa bild, helst från en solig sommardag:)

Jag gissar att du står på västsluttningen av Tjievvra. Det markanta berget till höger är då Tsahtsa.

Här kommer det rätta svaret! Vi är alltså i södra Sarek, strax ovanför branten Tjievramåsske. Och visst är det Tsahtsa vi ser och längst till höger i bild skymtar Njoatsosvágge. Ny bild från Tore!

Det är ett tag sedan jag gissade rätt senast så jag har ett lager bilder att välja på.
Samma fråga som tidigare - var står fotografen?
M5A00855.JPG

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg