Gissa position

Det stämmer ju mycket bra!

Tycker det är lite synd att leden drogs här. Just biten på bilden är härlig, men det är rätt trist led mellan Åtnikstugan och Vardofjäll, och väg västerut från Gränssjö. I sommar blir det att gena från Åtnikstugan norrut över Västra Vardofjäll.

Nästa!
Hej, Vill bara säga att jag har gått den gamla rösade lede/stigen som går norrut från Åttnikstugan för några år sedan. Den var lättgången och trevlig vill jag minnas. Jag passade på att resa några av de gamla nedfallna rösena, vilka annars var väldigt välgjorda och syntes bra, stigen genom skogen riskerar dock att växa igen om några år. Kanske kan underhålla dessa genom att leden/stigen även fortsatt används? Antar dock att samerna inte vill ha leden rakt genom deras rengärden, varför Lapplandsleden nu går längre österut i en krok.
Mvh/Rickard

Instämmer med både Sami och Rickard. Utöver samernas synpunkter gissar jag att Länsstyrelsen velat begränsa den totala ledsträckningen i området med tanke på framtida underhåll. Nästa bild hoppas jag någon annan kan bistå med för annars måste jag återanvända bilder som ni sett förut!

Jajamen! Fotot är taget nära höjd 945 från den stig norr om Åtnik som ricke så väl beskriver i #16453. Berget till höger är Ljusfjället som även syns i föregående gåta.

Varsågod, nästa bild.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg