Gissa position

Jag vet inte om han menar en dörr på en Volvo 240-modell. Det är det enda jag kommer på. (y)
[QUOTE="maswan1, post: 881103, member: 80351"
Juobmotjåhkkå?
Vägen, kraftledningen, och dammen vid det övre magasinet gav mig ledtrådar, om de nu har riktats rätt.
[/QUOTE]

Jasså, en gammal Volvo, dem ser man inte ofta i trafiken här i Finland nuförtiden.

Juobmotjåhkkå är rätt, skarpsynt av dig, jag såg inte de där ledtrådar :) Nästa bild, var så god!

Senast ändrad:
[QUOTE="maswan1, post: 881103, member: 80351"
Juobmotjåhkkå?
Vägen, kraftledningen, och dammen vid det övre magasinet gav mig ledtrådar, om de nu har riktats rätt.

Jasså, en gammal Volvo, dem ser man inte ofta i trafiken här i Finland nuförtiden.

Juobmotjåhkkå är rätt, skarpsynt av dig, jag såg inte de där ledtrådar :) Nästa bild, var så god!
[/QUOTE]

Jag vet inte om det är han menar med en 240. Du får se det som en gissning från min sida.

Ransarn gissar jag på kanske?

och jo precis en volvo 240 menade jag (drömmarnas drömbil en mossgrön höjd 245a eller mattsvart 745a med rött neonljus i och under med tonade rutor).
jag ska vara tydligare i fortsättningen om jag använder liknelser, vi har ju alla våra olika måttstockar och liknelser från våra olika bakgrunder och drömmar, vilket är fint!

Senast ändrad:
Ransarn är närmare än Grövelsjön, men lite längre norrut ska vi.

Om bilden är fortsatt anonym så postar jag en kompletterande bild med lite mer fjäll synliga i eftermiddag.

Inte mycket information i bilden, men jag tror du står på kalfjället rätt nära sjön, som verkar vara ganska stor. Färgen indikerar glaciärvatten, och då måste vi förstås betydligt längre norrut. Kanske ända till Virihaure?

Inte mycket information i bilden, men jag tror du står på kalfjället rätt nära sjön, som verkar vara ganska stor. Färgen indikerar glaciärvatten, och då måste vi förstås betydligt längre norrut. Kanske ända till Virihaure?

Edit: Virihaure var inte rätt sjö, men annars rätt tänkt.

Lite mer information, där det går att se mer av omgivningen innan molnen la sig på sjön:

gpmw3.jpg

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg