Gissa position

Nämen vad kul att jag gissade rätt i mitt första inhopp i tråden. (Efter att ha följt den i ett årtionde...)
Jag såg glaciären på nära håll då jag tog omvägen runt Boajsátjåhkkå för några år sedan. Trevligt med lite högalpin/arktisk känsla som omväxling till grönskan nere i dalgångarna på vandringarna!
-Samma resonemang ledde mig till platsen för min bildgåta.
Så var är då denna vindpinade och kyliga avkrok till tältplats?
Gissa1.jpg

Senast ändrad:
skulle kunna vart trollsjön, men borde vara mer grönt då? jag gissar på trollsjön för 4700år sen. kul du gissade rätt på förra! jag följde också tråden länge innan jag gissade. fin tråd.

Fin bild! Stämningen påminner om de turer jag brukar göra i norska fjäll i maj månad. Då släpper jag bildbidraget vidare till den som känner sig hågad.

Medan vi väntar på nästa bild kanske Sauvakavelija kan berätta om hur man tar sig fram den här årstiden? Håller snön verkligen att gå på, eller har du snöskor med dig? Eller rentav skidor? Normalt brukar man ju avråda från turer i högfjällen från mitten av maj till midsommar pga mycket smältvatten och bristande snöfält. Jag tror vi är flera som undrar över detta. Tack på förhand!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg