Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Nu fattar jag varför jag inte fick det att stämma med de platsar jag kollade, jag tänkte inte på en fotoställe som man når normalt fran finska sidan.
Tyvärr kom jag själv inte nära nog till svenska fjällen för nya bilder sedan mars 2020, så en äldre bild måste duga.
Den vanliga frågan: Var - gick jag en blött dag för 20 år sen.
Henning
Ner från Vajmokbakte till Vajmokvagge?
Jag tror faktiskt att du har fel, men din svar blir godkännt.
Jag har ju bara skrivit ner för bilden: "Dal i dimman" och jag var (som du har gissat korrekt) mellan Pieskehaure och Vaimok, men själv tror jag att bilden är tagen på vägen ner från Vistek.
Hur som helst: Ny bild.
Henning
Jag har ju bara skrivit ner för bilden: "Dal i dimman" och jag var (som du har gissat korrekt) mellan Pieskehaure och Vaimok, men själv tror jag att bilden är tagen på vägen ner från Vistek.
Hur som helst: Ny bild.
Henning
Jag tror att jag har rätt . Tror att det är Vistekjavrre som ses på din bild. Jag hittade min egen bild som är från ungefär samma ställe (och är av dålig kvalitet)
:
Nästa bild, vad är höjdsiffran av sjön?
Nästa bild, vad är höjdsiffran av sjön?
Rätt svar! Sjön 893 m i Bealcánvággi, fotat från högt uppe på västra sidan av dalen. Jag tycker mycket om Pältsa trakten, var där i september i år och ska gå igen nån gång i framtiden. Här en annan bild:Jag gissar på 893 meter över havet! Fin bild, tycker jag.
Nästa bild var så god!
1028? TjievrrajavrreTack, då ställer jag samma fråga: Vilken är sjöns höjdsiffra?Visa bilaga 37583
Fortsätter på samma
Då fortsätter jag på samma tema. Lokalisation av denna sjö?Rätt svar! Vi är alltså i södra Sarek, två mil NNV om Kvikkjokk. Nästa bild!
Bilagor
Gissar på grytan vid Skarsfjället?Fortsätter på samma
Då fortsätter jag på samma tema. Lokalisation av denna sjö?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg