Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Helt korrekt chansning.
Det är sjön jag tänkte på i början, men insåg senare att det väl är sjön norr om den (mellan sjöarna 980 och 992 på webkartan) man ser bäst på bilden.
Jag gick genom dalgangen mellan Nordkalottleden (mellan Hukejaure och Gautelis) och Kungsleden (Tjäktja - Alesjaure) denna dagen - fint område.
Nästa bild varsågod Jonas
Henning
Det är sjön jag tänkte på i början, men insåg senare att det väl är sjön norr om den (mellan sjöarna 980 och 992 på webkartan) man ser bäst på bilden.
Jag gick genom dalgangen mellan Nordkalottleden (mellan Hukejaure och Gautelis) och Kungsleden (Tjäktja - Alesjaure) denna dagen - fint område.
Nästa bild varsågod Jonas
Henning
Skickligt av dig att ta förra bilden med så lite information! Imponerande insats.......
Här gissar jag att vi ser sjön Pieskehaure i fonden. I så fall kanske vi ser bron över utloppet från Vássjajávrre.
Tack! Så värst skickligt vet jag inte om det var. Det karga landskapet och ledtrådarna hjälpte till att begränsa sökområdet.
Och visst är det bron över utloppet från Vássjajávrre! Varsågod att lägga upp nästa bild.
Kan det vara vid Luohttojåhkå mån tro? Har inte gått där men har för mig att det funnits en bro där. Det ser ju ut att stämma hyfsat med kartan.
/LasseÅ
/LasseÅ
Niejdariehpvagge?
Javisst, rätt svar! Jag tältar i dalens norra ände, alldeles vid nerfarten till Álggavágge. Ny bild igen!Niejdariehpvagge?
Vad är namnet på dalen vi ser in i?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg