Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Sorry, det blev krångel med jobb etc. Karl-Johan har rätt förstås! Vi lurade ner os själva i dalen, eftersom passet är lite enklare än lullihavagge. Det blir brantare och brantare ju längre ner man tar sig, och mitten så ljuger höjdkartan och visar att det planar ut, trotts att det i verkligheten är som brantast där! Vore kul om någon har någon video på dalen, för vi tvingades sätta upp tältet på ryggen och vända nästa dag!
I alla fall, fritt fram Karl-Johan
...Och här är förstås en bild ungefär från tältplatsen. Tielma och Sarvesvágge i bakgrunden.
Ok!Sorry, det blev krångel med jobb etc. Karl-Johan har rätt förstås! Vi lurade ner os själva i dalen, eftersom passet är lite enklare än lullihavagge. Det blir brantare och brantare ju längre ner man tar sig, och mitten så ljuger höjdkartan och visar att det planar ut, trotts att det i verkligheten är som brantast där! Vore kul om någon har någon video på dalen, för vi tvingades sätta upp tältet på ryggen och vända nästa dag!
Jag gick nedre del i somras, Västra sidan va lugnt,
Ny bild här, vilket berg ser vi?
Ser ut som Gådokgaskatjåhkkå, om jag jämför det med min egen bild:
Jag har förstås läst dina senaste turbeskrivningar och sett videorna, så det var lätt att gissa på
Nästa bild, vilket fjäll har jag just bestigit?
Nästa bild, vilket fjäll har jag just bestigit?
Rätt svar! Bilden är från september 2021, det var redan lite ny snö på fjällen.Å dit cyklade jag ju för några år sen! Världens bästa stugvärd. Pältsa, eller mer exakt topp 1401 just öster om pältsan/bealcán som synns i bild framför den magiska moskkugáisirännan. Vilken månad är bilden från?
Alisjavri?Fint!
Ok prövar denhär bilden, vilken sjö stod jag på tio minuter innan bilden togs? från januari i år.
Kanske lätt kanske svårt, men fråga isåfall! inga frågor är dumma.
Helt rätt! (Tror jag!)
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg