Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Gássajávrre är helt rätt! Och dessutom den exakta positionen. Imponerande insats. Man ser förbindelsen mellan de två sjöarna 100 m framför fotografen. Ny bild igen!Då står du, gissar jag, vid nordöstra sidan av Gassajaure och det är Ahkka som gömmer sig bakom molnen.
Nej, vi ska längre norrut.Någonstans i norra Dalarna kanske? Grövelsjön?
Mycket nära! Kanske till och med rätt, men ärligt talat känner jag inte till Järvgrottan och kan därför inte avgöra om du har gissat helt rätt eller bara nästan rätt. Kan du precisera, Peter?Järvgrottan vid Kebnekaise?
Peter HP
Mycket nära! Kanske till och med rätt, men ärligt talat känner jag inte till Järvgrottan och kan därför inte avgöra om du har gissat helt rätt eller bara nästan rätt. Kan du precisera, Peter?
Från fjällstationen ner till jokken och över bron. Någon km västerut eller så och upp i sluttningen ligger några rejäla stenklossar som rasat ner. En av dem lär ha huserat järvar i en grotta/håla.
Peter
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg