Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Vart kan det här vara? Jag vet själv inte men vill få hjälp att lista ut. Min farfars far som målat, och han va mest i norra fjällkedjan men ochså mycket i Norge, känns ju norskt, eller Sarek, nån borde veta! Står inget på baksidan.
Vart? var? vars? varför? vilka? närdå? hurdå? varför inte?
/Tryggve
Den var svår den, blir spännande om du får något resultat...även om frågan inte riktigt följer gissa position standarden
Min gissning är tveklöst Norge. Tycker att det verkar vara på tok för stora glaciärer för Sverige...även om de var betydligt större förr. Tycker att det påminner en hel del om landskapet i Jotunheimen, men känner inte igen mig.
Påminner mig även om Sulitelma massivet sett från norr....
/ Stefan
Min gissning är tveklöst Norge. Tycker att det verkar vara på tok för stora glaciärer för Sverige...även om de var betydligt större förr. Tycker att det påminner en hel del om landskapet i Jotunheimen, men känner inte igen mig.
Påminner mig även om Sulitelma massivet sett från norr....
/ Stefan
Hej,
Det kanske kan gå att posta frågan i det motsvarande norska forumet och få svar även från Norge?
Vänligen/Rickard
Det kanske kan gå att posta frågan i det motsvarande norska forumet och få svar även från Norge?
Fjellforum
www.fjellforum.no
Vänligen/Rickard
Hmm, intressant. Det skulle kunna vara en tolkning av Kårsatjåkka. Jag har ingen egen bild tillgänglig men den här visar ungefär vad jag menar www.flickr.com/photos/142880547@N02/50236060618/ .
Eftersom svaret är okänt så tycker jag att gissningen är rätt o du får lägga upp en ny bild.Hmm, intressant. Det skulle kunna vara en tolkning av Kårsatjåkka. Jag har ingen egen bild tillgänglig men den här visar ungefär vad jag menar www.flickr.com/photos/142880547@N02/50236060618/ .
En rödrostig Norrbottenbro, tror jag. Jag har aldrig besökt Laisstugan, men jag kan tänka mig att bron över Laisälven ser ut så här.
Rätt! Bra gissat. Fotoriktning är uppströms på båda delbilderna. Det är en dryg kilometers promenad mellan bron och Laisstugan.
Varsågod, nästa bild.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg