Gissa position

Verkligen? Jag som trodde vi var på väg mot Hemavan, och det är väl norr om Sagavägen!

Nu är det ju för all del någon veckas vandring innan vi är framme, eftersom vi bara gått någon timma från Klimpfjäll :)

Haha, den här gången har du dubbelt rätt! Bilden är mycket riktigt tagen strax norr om Klimpfjäll och visar Durrenskalet i fonden, vilket jag hade tänkt mig som svar. Men det stämmer bra att den här vandringen avslutades i Hemavan. Bifogar en bild tagen något senare där den eftersökta dalgången tydligare framträder. Denna senare bild har även använts i en tidigare gåta. Ny bild igen, tack!

Bilagor

• Foto0298.jpg
    Foto0298.jpg
    52.1 KB · Visningar: 537
Jo, efter att jag kommit på var bilden var tagen så funderade jag på hur långt fram jag skulle sätta målet. Eftersom jag gick samma sträcka åt andra hållet året efter dig så vet jag ungefär hur du gick där, och misstänkte att bilden var från den turen, så då måste det ju bli Hemavan!

Här kommer en ny bild att gissa på från någon helt annan plats:

Bilagor

• jhgkgmm.jpg
    jhgkgmm.jpg
    57.3 KB · Visningar: 539
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg