Gissa position

Vi tältade i norra änden av Vállespikkammen och gick upp över Tjiláktjåhkkå och Bierrnagájsse och sen ner i Tarradalen via östra sidan av Bádurgårsså.

En riktigt kul (men lite ansträngande) tur med fina utsikter. Här är hela panoramat där man ser lite av Tarradalen och med Stájggá bakom Gurátjåhkkå uppe i vänstra kanten.

Nästa bild!

Har allt varit frestad att prova någon variant av det där men har inte kommit till skott. Kul att få en glimt av hur det ser ut.

Nästa bild. Varifrån (ungefär) har man den här utsikten?

Bilagor

• 456546fgdf.jpg
    456546fgdf.jpg
    38.8 KB · Visningar: 487
Jag hittar ingen avgörande ledtråd, men den branta fjällsidan påminner om Rautåives västra sida. I så fall skulle dina bilder vara tagna i Biernnaskåhppe. Men det finns nog fler fjällbranter..........

Jag hittar ingen avgörande ledtråd, men den branta fjällsidan påminner om Rautåives västra sida. I så fall skulle dina bilder vara tagna i Biernnaskåhppe.

Jajamen! Väster om Rautåive har man dessa utsikter. Gåtans bild är tagen norrut ner mot Valldajåhkå (som är skymd). Hitom sandhögarna rinner en jokk ner från Tjårok. Ledtrådsbilderna visar mycket riktigt delar av den säckformade Biernnaskåhppe.

Varsågod, nästa bild.

Vilken tur, ren tillfällighet, för jag har aldrig varit i dessa trakter. Men en tur hit finns med på listan.

Ny miljö, vart är vi på väg?

Bilagor

• Foto0297.jpg
    Foto0297.jpg
    60 KB · Visningar: 318
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg