Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Typ av broar är rätt, men vi måste söderut.
Det verkar finnas två tidszoner i systemet. Om jag är inloggad visas ditt inlägg som klockan 19:51 annars visas det som 18:51.
Man ställer ju in sin tidszon i sin profil. Forumet måste ju visa någon tid för icke inloggade också. Eftersom det tydligen inte är svensk tid är defaultar det kanske till servertid.
Lajrrojåhkå och Labba är rätt. Nästa bild, var så god!
Lajrrojåhkå och Labba är rätt. Nästa bild, var så god!
Passerade där på den andra (östra) sidan av Lájrrojåhkå, kände även igen bron över denna.
Här kommer en ny bild att gissa på. Vad heter sjön?
Bilagor
Fin bild! Borde vara enkel att hitta i flygfotot, bara man vet var man ska leta. Mycket vide och förmodligen torv på fjället, jag ser knappt en sten. Jag tänker på norra Jämtland och Västerbotten. Gissar på Västerbotten!
Du får leta i västra Padjelanta i väständan av sjön Raddujávrre! Det här är en märklig formation som sticker upp några tiotal meter över omgivningen och har man gått förbi här så minns man den. Någon geologikunnig får gärna förklara...
Bilagor
Tackar! Men det var längre norrut ...Fin bild! Borde vara enkel att hitta i flygfotot, bara man vet var man ska leta. Mycket vide och förmodligen torv på fjället, jag ser knappt en sten. Jag tänker på norra Jämtland och Västerbotten. Gissar på Västerbotten!
Raddujávrre stämmer absolut! Här kommer hela bilden:Du får leta i västra Padjelanta i väständan av sjön Raddujávrre! Det här är en märklig formation som sticker upp några tiotal meter över omgivningen och har man gått förbi här så minns man den. Någon geologikunnig får gärna förklara...
Din tur, nästa bild!
Skutåfallet?
Skutåfallet?
Stämmer bra!
På 'baksidan' av Åreskutan en bit ovanför Huså.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg