Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Nu hänger jag inte med! Kan vi få en förklaring. Vilket Gorsacohkka talar vi om t. ex?
Kanske var lite otydlig. Det var fel svar. Försökte ge en/flera ledtrådar.
Intressant ledtråd med barkbåten. Du bör alltså befinna dig nära vattendelaren mellan två vattendrag som rinner ihop först 10 mil nedströms, fågelvägen. Jag tänker då på Kalixälven och Kaitumälven. Kanske har du just badat i Jierttájávri?
Tyvärr fiehl igen!
Skam den som ger sig! Jag har hittat en ny vattendelare, den mellan Tarraälven och Pärlälvens källflöden. Där finns en sjö utan namn på höjden 1156 mellan fjällen Rákkas och Fieres (Fiehtar). Kanske den kan passa?
Alldeles riktigt!
Även jag brukar fundera över vattnets väg under vandringarna. Men utan dina snälla ledtrådar hade vi nog fått gissa rätt länge. Antar att det höga fjället i norr är Staika. Fina bilder och hyfsat väder!
Mera vatten, här skymtar en bro i bildens mitt. Vilket vatten tar den oss över?
Mera vatten, här skymtar en bro i bildens mitt. Vilket vatten tar den oss över?
Bilagor
Bållavrjokken?
Jag vet inte var den finns, hittar den inte på kartan. Men mitt vatten har ett annat namn. Ledtrådar kommer senare om det skulle behövas.
Kanske av renvaktare som har stugor i närheten? I norr?
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg