Gissa position

Rostoätno

Fast där borde väl ändå en hel del vandrare passera......

Svaret är rätt! Vi är alltså 37 km söder om Treriksröset. Sjön Rostojávri har faktiskt två utlopp, ett mot Atlanten och så detta som nedströms bildar Lainioälven som rinner ut i Torneälven. Ett av fjällens finaste fiskevatten, så vitt jag förstår.

Nej, här passerar inte många vandrare av stigen att döma. De som fiskar flyger hit och Grönabandetfolket väljer oftast Nordkalottleden på norska sidan. Ny bild!

avslutad210712

Gäst
Vi kör med lite mer vatten. Jokkens eller dalens namn.

Bilagor

• 20130714-095841-00-a700.jpg
    20130714-095841-00-a700.jpg
    52.4 KB · Visningar: 300

avslutad210712

Gäst
Svaret är rätt! Vi är alltså 37 km söder om Treriksröset. Sjön Rostojávri har faktiskt två utlopp, ett mot Atlanten och så detta som nedströms bildar Lainioälven som rinner ut i Torneälven. Ett av fjällens finaste fiskevatten, så vitt jag förstår.

Nej, här passerar inte många vandrare av stigen att döma. De som fiskar flyger hit och Grönabandetfolket väljer oftast Nordkalottleden på norska sidan. Ny bild!

Inte Tjuonajokk kombinerat med fiskare så var Råstojaure det som dök upp direkt trots att jag inte varit där. Och efter att ha tittat på kso inser jag att vandrare troligen inte passerar här alltför ofta. Blandade ihop det med Nordkalottleden *skäms*

avslutad210712

Gäst
När jag hittade det här fotot blev jag glad eftersom det gör en enkel plats till lite svår att gissa rätt på.

Hade jag vänt kameran 90 grader till vänster hade det inte tagit ens en timme innan rätt svar hade kommit.

Ett flertal av utsidans medlemmar har passerat här.

För mig är det här en väldigt vacker plats och där jag står och fotar är det en riktigt fin tältplats.

Nix.

Och du har varit här *L*

[Ändrat]

Måste tillägga att jag kan ha fel om sista raden men om du är den jag tror så är jag rätt säker på det

Ser ut som en trevlig dal så det hoppas jag. :)

Blir ju bara pinsamt det här om du har rätt, men det bjuder jag på. Frodig, bred gräsdal, lite mjuka bergssluttningar, kan det vara Leavasvagge?

pal2

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg