Ny bild får valfri person lägga upp.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Trevligt med en tavla som omväxling! Jag sitter och väntar på en ledtråd, men det kanske krävs en gissning först som motprestation?
Jag har tre olika förslag, men inget stämmer riktigt bra. Men om det är en glaciär där borta som konstnären har fångat så begränsar det ju sökandet avsevärt. Jag börjar med att gissa på Tjåggnåris i Sarek, där Jåhkågasska sameby förr hade ett viste under flyttningen till och från Padjelanta.
Även för tavlans plats har jag tre alternativ, givetvis beroende på varifrån motivet är hämtat. Jag gissar på Kvikkjokks fjällstation.
Jag har tre olika förslag, men inget stämmer riktigt bra. Men om det är en glaciär där borta som konstnären har fångat så begränsar det ju sökandet avsevärt. Jag börjar med att gissa på Tjåggnåris i Sarek, där Jåhkågasska sameby förr hade ett viste under flyttningen till och från Padjelanta.
Även för tavlans plats har jag tre alternativ, givetvis beroende på varifrån motivet är hämtat. Jag gissar på Kvikkjokks fjällstation.
Jo, jag tänkte att jag skulle vänta en stund och se om nån kände igen sig...Trevligt med en tavla som omväxling! Jag sitter och väntar på en ledtråd, men det kanske krävs en gissning först som motprestation?
Gissningen är fel, men visst är det en glaciär -- massivet ifråga innehåller ett antal och den som syns här är en av de mindre, utan namn på kartan. Massivet i sig är dock såväl namngett som välkänt, men en modern konstnär skulle inte kunna måla samma bild idag.Jag har tre olika förslag, men inget stämmer riktigt bra. Men om det är en glaciär där borta som konstnären har fångat så begränsar det ju sökandet avsevärt. Jag börjar med att gissa på Tjåggnåris i Sarek, där Jåhkågasska sameby förr hade ett viste under flyttningen till och från Padjelanta.
Rätt typ av anläggning, fel belägenhet. Det finns dock ingen geografisk koppling mellan motivet och tavlans plats.Även för tavlans plats har jag tre alternativ, givetvis beroende på varifrån motivet är hämtat. Jag gissar på Kvikkjokks fjällstation.
Jo, jag tänkte att jag skulle vänta en stund och se om nån kände igen sig...
Rätt typ av anläggning, fel belägenhet. Det finns dock ingen geografisk koppling mellan motivet och tavlans plats.
Anläggningen är Vålådalens Fjällstation, tavlan hänger på andravåningen.
/B
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg