Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Gissa position
- Trådstartare avslutat medlemskap1105
- Start datum
-
- Taggar
- fjällnörderi gissa sverige
Hmmm...får inte riktigt ihop bilden men min bild av kartan...men gissar lite vilt på Njoatsosvagge/Änok !
Det var en lång gissning, och vi är en bra bit från Änok, men jag tror jag ger rätt för det ändå!
Bilden är tagen i Njoatsosvagge, Vuopmekietje, vid tältplats strax efter nedgång från Luottolahko. Mellan sluttningen mot Luottolahko och kullen mitt i dalen nära bäcken.
Nybörjar tur..
Jag har ju vandrat precis där men kunde inte känna igen mig, därav trodde jag att det var längre ner i dalen !
Kul...faktiskt första gången som jag gissat och är med på denna tråd...tror jag, har haft ett uppehåll från sidan på ett par år, men är nu tillbaka med Kraft !
Ska lägga in en bild lite senare under dagen !
Det var en lång gissning, och vi är en bra bit från Änok, men jag tror jag ger rätt för det ändå!
Bilden är tagen i Njoatsosvagge, Vuopmekietje, vid tältplats strax efter nedgång från Luottolahko. Mellan sluttningen mot Luottolahko och kullen mitt i dalen nära bäcken.
Jag har ju vandrat precis där men kunde inte känna igen mig, därav trodde jag att det var längre ner i dalen !
Kul...faktiskt första gången som jag gissat och är med på denna tråd...tror jag, har haft ett uppehåll från sidan på ett par år, men är nu tillbaka med Kraft !
Ska lägga in en bild lite senare under dagen !
Det är ju inte en helt ovandrad dal, och rätt mycket i bilden att se, så jag trodde inte att den skulle vara så svår, men tydligen är jag inte helt bäst på att förutse vilka bilder som är lätta och svåra.
Det är en imposant topp, ehuruväl den sällan besöks. Den har en tvillingtopp längre norrut, med en bergsknopp motsvarande den till vänster, dock tillspetsad.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Finns det ett problem med ”Gissa position”? | Fjällvandring | 15 | ||
Gissa Abrahamsson | Fjällvandring | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg