Gissa position

När du skriver "på en led" tänkte jag genast på Rabots led, och att Rabots glaciär är nedanför stupet som man anar är där framme. Kan förstås vara helt fel.

Det där är väl Gárddečohkkas lättigenkännliga klippvägg vid Alesjaure, så förmodligen Kungsleden, eller möjligen leden till Unna Allakas. Bild #7995 var snarlik... ;)

Snyggt Kalle. Från leden mot Unna Allakas för 9 dar sedan denna snörika vinter i Lappland. Många ledkryss helt översnöade och förlängda med 3 meters käppar.

Thure

Du får rätt även om korrekt plats är strax uppströms bron. Men det var ju vattendraget som jag frågade efter som alltså är Västra Syterbäcken. Exakt position: 65°52'16.79"N, 15° 7'5.56"E

Ah, jag trodde att man skulle se bron från den vinkeln om den var tagen uppströms. Men den skyms tydligen av kullarna om man är nog långt ner mot bäcken.

Det börjar bli tunnt i förrådet med bra bilder, men något får man ju bidra med. Var kan man hitta en sådan här regnbåge?

gpmw11.jpg

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg