Gissa position

Ledtrådar från flera håll här.
Fortsätter att försöka ringa in platsen:
- Kortet taget på nivå ca 500 möh?
- Kortet taget i sydlig riktning?
- Högsta toppen över 2000 möh?
- Dalen nedanför en populär genväg?
Mvh/RN

Ledtrådar från flera håll här.
Fortsätter att försöka ringa in platsen:
- Kortet taget på nivå ca 500 möh?
- Kortet taget i sydlig riktning?
- Högsta toppen över 2000 möh?
- Dalen nedanför en populär genväg?
Mvh/RN

Det är litet högre än 500 möh. Riktningen är snarare åt öst, litet åt sydöst. Dalen är fastmer en rätt jobbig vandringsväg, men utsikterna kompenserar för detta.

Kan det vara Rapadalen?

Thure

Det är en annan "huvuddal", som kan ses som en konkurrent till Rapadalen.

avslutad210712

Gäst
Det är litet högre än 500 möh. Riktningen är snarare åt öst, litet åt sydöst. Dalen är fastmer en rätt jobbig vandringsväg, men utsikterna kompenserar för detta.

Det är en annan "huvuddal", som kan ses som en konkurrent till Rapadalen.

Finns det mer än en huvuddal som går i öst-sydöst? I så fall borde det vara Sarvesvagge men även om jag inte varit in i Sarek ännu känns bergen på fotot alldeles för "snälla" för det om man tittar på en karta.

Sen ser jag på kartan att Kuopervagge också går i de riktiningarna och där ser lutningen på sidorna ut mer snälla på kartan så jag gissar på den dalen för den kan man säkert tycka är en konkurent till Rapadalen med tanke på att de går nästan parallellt och dessutom slutar/börjar på samma ställe.

Nu börjar det bli många ledtrådar (tack Nuukeer!) och gissningar som inte har träffat rätt än. Gissa på, det är inte så många Sarek-dalar kvar! :)

Chansar...

Hmmm...får inte riktigt ihop bilden men min bild av kartan...men gissar lite vilt på Njoatsosvagge/Änok :)!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg